• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6

برگزاری مراسم گشایش مجمع تجاری ایران و ارمنستان

  • کد خبر : 20544
  • 08 تیر 1400 - 11:00
برگزاری مراسم گشایش مجمع تجاری ایران و ارمنستان
یاز اکو - در این مجمع، شرکت‌های ایرانی در حوزه‌های فناوری اطلاعات و مخابرات، خدمات، دارو و تجهیزات پزشکی، ساختمان، کشاورزی، محصولات غذایی، پوشاک، پتروشیمی و خدمات با شرکت‌های ارمنی درباره گسترش همکاری‌های دو کشور گفتگو خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از سفارت جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان، مجمع تجاری ایران و ارمنستان، روز گذشته با حضور آقایان ظهوری سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان، واهان کروبیان وزیر اقتصاد ارمنستان، ناظمی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و الیاسی معاون سیاستگذاری و توسعه معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و فعالان اقتصادی دو کشور گشایش یافت.

در این مجمع که از هفتم تا دهم تیر به مدت چهار روز در ایروان برگزار خواهد شد، شرکت‌های ایرانی در حوزه‌های فناوری اطلاعات و مخابرات، خدمات، دارو و تجهیزات پزشکی، ساختمان، کشاورزی، محصولات غذایی، پوشاک، پتروشیمی و خدمات با شرکت‌های ارمنی درباره گسترش همکاری‌های دو کشور گفتگو خواهند کرد.

سفیر کشورمان در سخنان خود در مراسم افتتاحیه، برگزاری این مجمع را برای افزایش شناخت متقابل بخش‌های اقتصادی دو کشور مفید دانست و به تولید و سرمایه‌گذاری مشترک و نیز ایجاد مناطق مشترک سرمایه‌گذاری به عنوان برخی از راه‌های مناسب برای تقویت روابط اقتصادی ایران و ارمنستان اشاره کرد.

کروبیان وزیر اقتصاد ارمنستان نیز در سخنان خود در مراسم افتتاحیه این مجمع، بر ضرورت گسترش همکاری‌های اقتصادی دو کشور تاکید کرد و انتقال تجربیات و فناوری شرکت‌های ایرانی به ارمنستان را ارزشمند دانست.

در ادامه مراسم افتتاحیه شرکت‌هایی از دو کشور به معرفی توانمندی‌ها و نیازهای خود در همکاری اقتصادی دوجانبه پرداختند. در ادامه مجمع، مذاکرات دوجانبه شرکت‌ها و بازدید نمایندگان شرکت‌های ایرانی از مراکز تولیدی و اقتصادی در ارمنستان پیش‌بینی شده و انتظار می‌رود شرکت‌های دو کشور درباره همکاری با یکدیگر، توافقاتی را به امضا برسانند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=20544

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});