• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
4
فرشکاران اعلام کرد:

روند افزایشی نرخ مشارکت اقتصادی آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۱

  • کد خبر : 95426
  • 26 بهمن 1401 - 15:00
روند افزایشی نرخ مشارکت اقتصادی آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۱
یاز اکو - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی گفت: نرخ مشارکت اقتصادی فصل پاییز سال جاری استان 40.8 درصد و نسبت به فصول گذشته سال دارای روند صعودی بوده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی، محمد فرشکاران صبح امروز در دیدار مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بر ضرورت تنظیم روابط کار، بازار و قیمت ها تاکید و اظهار کرد: باید نقش بخش خصوصی در فعالیت های اقتصادی باز هم تقویت شود.

وی افزود: روند افزایشی نرخ مشارکت اقتصادی استان آنهم در این شرایط تحریمی نشان می‎دهد در یک سال گذشته دستگاه های اجرایی عملکرد مناسبی داشته اند که جای تقدیر دارد.

فرشکاران مدعی شد: تفکر تجاری و صنعتی از دیرباز در مردمان آذربایجان نهادینه بوده و بخش خصوصی اینجا همواره فعال است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی اذعان داشت: لازم است فعالان اقتصادی در جهت پر کردن ظرفیت های خالی و افزایش راندمان تولید در صنعت استان تلاش کرده و سرمایه گذاری ها نیز در این جهت هدایت شود.

وی ادامه داد: بالغ بر چهار هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی در استان فعالیت می‌کنند که بخش عمده این واحدها، یعنی حدود ۹۵ درصد کوچک و متوسط محسوب می‎شوند؛ اما دپوی زیاد تولیدات نشان می دهد ارزش تمام شده تولید کالا بالا بوده و از طرف دیگر بازار فروش محصولات آنچنان که باید فعال نیست.

فرشکاران در بخش دیگری از صحبت های خود تصریح کرد: در مورد تملک دارایی های سرمایه ای و تامین و تجهیز دستگاه های اجرایی در حد امکان تلاش کرده و حمایت های لازم را به عمل خواهیم آورد.

در این دیدار حسین فتحی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی به ارائه گزارشی از وضعیت اشتغال و تولید استان و بیان مسائل موجود پرداخت.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=95426

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});