• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

بارگیری نخستین رام قطار ساخت داخل به سمت تبریز

  • کد خبر : 20621
  • 08 تیر 1400 - 17:00
بارگیری نخستین رام قطار ساخت داخل به سمت تبریز
یاز اکو - مدیرعامل سازمان قطارشهری تبریز و حومه با اشاره به بارگیری نخستین رام قطار ساخت داخل از ابهر به سمت تبریز گفت: این رام قطار پنج واگنه بوده و به‌زودی به ناوگان ریلی قطارشهری این شهر اضافه می‌شود

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، مصطفی مولوی فرد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این رام قطار یکی از ۲ رام قطار از قدرالسهم ۱۴۰ واگن ساخت داخل سهم تبریز است که پس از انجام تست های لازم در کارخانه، امروز با کسب مجوزهای لازم از شرکت پوژن در شهرستان ابهر به سمت تبریز بارگیری شده است و هفته آینده به این شهر می رسد.

وی با اشاره به بکارگیری دانش فنی ملی در بخش طراحی و تجهیزات این رام قطار، اظهار کرد: با توجه به راه اندازی خط تولید و ورود تجهیزات ١٠ رام قطار اول با ۵٠ واگن، قطارهای جدید در حداقل زمان به ناوگان ریلی قطارشهری اضافه می شود.

مدیرعامل سازمان قطارشهری تبریز و حومه گفت: این رام قطار به طول تقریبی ۱۰۰ متر بوده و طول هر واگن آن ۲۰ متر، عرض واگن ۲.۶ متر و ارتفاع واگن های آن ۳.۸۵ متر است.

ظرفیت حمل این قطار ۱۹۲ نفر در حالت نشسته است

مولوی فرد ادامه داد: ظرفیت حمل مسافران این قطار ۱۹۲ نفر در حالت نشسته،  یک هزار و ۵۰ نفر در حالت پر و ۶ نفر در هر مترمربع می باشد که بدون شک با جابجایی مسافر در هر ایستگاه این اعداد قابل افزایش است.

وی یادآوری کرد: محل تامین اعتبارات این رام قطار از محل منابع دولتی و دارای ماده ۶٢ بوده و قیمت ساخت داخل هر رام قطار پنج واگنه حدود سه میلیون و ۹۲۶ هزار یورو بوده که در مقایسه با ساخت خارج بسیار مقرون به صرفه است.

مدیرعامل سازمان قطارشهری تبریز و حومه گفت: کاهش وابستگی به خارج از کشور برای تامین واگن، مسیری راهبردی و سخت است که دانشمندان و متخصصان داخل توانستند با قدرت در پیش بگیرند.

مولوی فرد با اشاره به خریداری ۶۰ واگن از زمان تاسیس این سازمان تا کنون، افزود: قطارهای خریداری شده فعلی مانند قطارهایی است که در حال حاضر در ناوگان مورد استفاده قرار می گیرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=20621

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});