• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
8

رئیس جمهور آذربایجان بنیان منطقه آزاد اقتصادی الات را بنا نهاد + عکس

  • کد خبر : 20885
  • 10 تیر 1400 - 20:00
رئیس جمهور آذربایجان بنیان منطقه آزاد اقتصادی الات را بنا نهاد + عکس
یاز اکو- الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان در مراسم بنیان گذاری منطقه آزاد اقتصادی الات شرکت کرد.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری آذرتاج، واله علسگراوف رئیس منطقه آزاد اقتصادی الات، رئیس جمهور را در جریان کارهای انجام شده قرار داد.

وی افزود: مساحت کل منطقه آزاد اقتصادی الات ۸۵۰ هکتار خواهد بود. طراحی ۶۰ هکتار از مساحت کل منطقه اقتصادی قبلاً به اتمام رسیده و کارهای ساختمانی آغاز شده و اقدامات لازم برای ایجاد همه زیرساخت ها انجام شده است.

رئیس منطقه آزاد اقتصادی الات گفت: هدف اصلی از ایجاد منطقه آزاد اقتصادی اطمینان از تولید با ارزش افزوده بالا و صادرات گرا مطابق با بهترین روش های مدیریتی است. یکی از اهداف اصلی این منطقه آزاد اقتصادی جذب سرمایه گذاران ارائه دهنده خدمات با استفاده از فن آوری های نوآورانه، کمک به توسعه پویا و پایدار اقتصاد کشور در نتیجه همکاری این شرکت ها با شرکت های آذربایجانی و همچنین ایجاد ده ها هزار شغل جدید است.

کمک به افزایش اهمیت استراتژیک جمهوری آذربایجان

لازم به ذکر است برای بهبود فضای کسب و کار و سرمایه گذاری پروژه های بسیار مهمی در جمهوری آذربایجان برای اطمینان از توسعه بخش غیر نفتی، متنوع سازی بخش های مختلف اقتصاد، افزایش پتانسیل صادرات کشور، جذب سرمایه گذاری خارجی و سایر موارد در آذربایجان اجرا شده است.

علی رغم مشکلات اقتصادی و مالی بزرگ ایجاد شده توسط کرونا در جهان، این روندها با موفقیت در آذربایجان ادامه دارد. تأسیس منطقه آزاد اقتصادی الات نمونه بارز آن است. اجرای این پروژه نه تنها سود اقتصادی زیادی را برای آذربایجان به همراه خواهد داشت، بلکه موجب تقویت بیشتر موقعیت کشور در منطقه، افزایش اهمیت استراتژیک جمهوری آذربایجان می شود که نقش مهمی در حمل و نقل ترانزیتی شرق-غرب و کریدور شمال-جنوب دارد. ایجاد این منطقه اقتصادی شرایطی را برای افزایش درآمدهای دولت و بودجه و جذب سرمایه های جدید ایجاد می کند.

در پایان این برنامه الهام علی اوف رئیس دولت به رسم یادبود بنیان منطقه آزاد اقتصادی الات را بنا نهاد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=20885

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});