• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6
مدیر اداره‌ نگهداری و تعمیرات خبرداد؛

انجام تعمیرات اساسی واحد هیدروکراکر شرکت پالایش نفت تبریز

  • کد خبر : 20938
  • 11 تیر 1400 - 18:00
انجام تعمیرات اساسی واحد هیدروکراکر شرکت پالایش نفت تبریز
یاز اکو - مدیر اداره‌ی نگهداری و تعمیرات شرکت پالایش نفت تبریز از تعمیرات اساسی واحد آیزوماکس (U-۶۰۰) خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت پالایش نفت تبریز، مهدی کفاشان با اعلام این خبر اظهار کرد: واحد هیدروکرارکر ( آیزوماکس) شرکت پالایش نفت تبریز، یکی از واحدهای پر اهمیت و  استراتژیک است که مأموریت تولید محصولاتی از جمله گاز بوتان، گازوئیل، نفت سفید، آیزو ریسایکل، سوخت هواپیمای مسافربری ATK، حلال های AW۴۰۲ ،AW۴۰۶ و نفتای سبک و سنگین را بر عهده دارد و از نظر اقتصادی جزو واحد های سود ده شرکت است.

وی ادامه داد: واحد آیزوماکس تحت فشار عملیاتی و دمای بالا انجام می‌شود لذا نیازمند توجه مضاعف در زمان های تعمیرات اساسی و بهره برداری است.

وی در رابطه با تاریخ انجام این تعمیرات افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده، عملیات تعمیر از هشتم خرداد ماه شروع و طی ۲۸ روز یعنی در  پنجم تیرماه به پایان رسید و در مدار تولید قرار گرفت.

کفاشان با اشاره به میزان نیروی انسانی دخیل در این امر، خاطر نشان کرد: این تعمیرات توسط نیروهای داخلی و بومی استانی و به میزان ۵۲ هزار و ۶۰۰ نفر بر ساعت انجام شد.

تعمیر کلیه‌ اجزای داخلی کوره TH-۶۰۳ طبق استانداردها

وی افزود: یکی از مهمترین تجهیزات این واحد که مورد تعمیرات اساسی قرار گرفته، کوره‌ی TH-۶۰۳ است که به طور کامل کلیه‌ی تیوب ها و اجزای داخلی آن طبق استاندارد های موجود توسط متریال های به روز، تعویض شد.

وی ادامه داد: توربو کمپرسور TC-۶۰۲ نیز تحت تعمیرات اساسی قرار گرفت که به عنوان قلب واحد آیزوماکس است.

مدیر اداره‌ی نگهداری و تعمیرات شرکت پالایش نفت تبریز با اشاره به انجام تعمیرات در شرایط کرونایی، خاطر نشان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، کلیه‌ی نظارت های لازم طبق دستورالعمل های ستاد ملی مبارزه با کرونا انجام شد و تمامی پروتکل ها رعایت شد که در این راستا کارشناسان بهداشت اداره‌ی HSEQ نیز شرایط را کنترل کردند.

کفاشان در پایان تاکید کرد: با استعانت از الطاف خداوند متعال و همت و تلاش کلیه‌ی مدیران، مهندسان، متخصصین و کارکنان خدوم شرکت، این عملیات بدون هیچگونه حادثه و کاستی به سرانجام رسید.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=20938

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});