• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3
میرکاظمی مطرح کرد:

اصلاح اساسنامه صندوق کارآفرینی امید/ رشد اقتصادی در صورت ادامه تحریم ها هم محقق می شود

  • کد خبر : 65210
  • 12 خرداد 1401 - 15:21
اصلاح اساسنامه صندوق کارآفرینی امید/ رشد اقتصادی در صورت ادامه تحریم ها هم محقق می شود
یاز اکو - رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به اصلاح اساسنامه صندوق کارآفرینی امید گفت: استان‎ها باید برای بهره گیری از منابع این صندوق برنامه داشته باشند و هماهنگی های لازم را با بانک ها انجام دهند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان‌شرقی، سید مسعود میرکاظمی پیش از ظهر امروز در نشستی صمیمی با مدیران سازمان، اظهار کرد: تلاش ما این است به استان ها بیشتر بپردازیم و اختیارات آنها را افزایش دهیم تا فعال تر شوند و نظارت بر امور دقیق تر شده و کیفیت کارها افزایش یابد.
معاون رییس جمهور افزود: با افزایش اختیارات استان ها و تامین منابع مقامات استانی باید در قبال بهبود شاخص های کلان استان پاسخگو باشند.

وی تصریح کرد: ما نگاه بودجه‌ای به استان‌ها نداریم؛ بودجه باید پشتیبانی کننده برنامه باشد؛ برنامه هم مشکلات را برطرف کند و شاخص های کلان کشور را بهبود بخشد.

میرکاظمی با بیان اینکه در ۸ سال گذشته میزان نقدینگی هشت برابر شد،گفت: با وجود این رشد نقدینگی شاهد رشد اقتصادی نزدیک به صفر و تورم ۵۰ درصدی بودیم.

وی اضافه کرد: متوسط سطح درآمدها در کشور پایین است و سطح درآمد آذربایجان شرقی هم از این قاعده مستثنی نیست، اما با توجه به ظرفیت های اقتصادی بالای این استان این روند حتما اصلاح خواهد شد.

باید مدیریت مصرف اتفاق افتد

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: در ۱۰ سال گذشته که رشد اقتصادی کشور نزدیک به صفر بوده، مصرف انرژی بسیار بالا رفته و در بخش گاز از ۱۴۰ میلیارد متر مکعب به ۲۴۰ میلیارد متر مکعب رسیده است؛ در حالی که رشد انرژی باید متناسب با رشد اقتصادی باشد.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: حتما باید مدیریت مصرف اتفاق افتد و شاخص های کلان کشور بهبود یابد که اگر بهبود نمی یابد باید گره کار را پیدا و رفع کنیم.

میرکاظمی تصریح کرد: لازم است روی این مسائلی مانند سطح درآمد، نرخ رشد سرمایه گذاری و بهره وری پایین که منجر به ایجاد ارزش افزوده نمی شود، حساس باشیم و آنها را حل کنیم.

وی افزود: باید در روندهای گذشته تغییرات اساسی صورت گیرد و برخی از مواردی که مورد غفلت و در حاشیه بودند در متن قرار گیرند و حواشی بی اهمیت که در متن قرار گرفته اند، حذف شوند.

به دنبال تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی هستیم

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: ما منابع زیادی داریم که باید بهره ور شوند و کشور فقیری نیستیم که معطل تصمیمات اتحادیه اروپا و آمریکا بمانیم؛ همانطور که آنها معطل ما نیستند!

میرکاظمی تاکید کرد: با وجود تحریم ها به دنبال تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی هستیم و باید با کمترین منابع بیشترین اثربخشی را داشته باشیم.

این مسوول با بیان اینکه اساسنامه صندوق کارآفرینی امید در حال اصلاح است و در نوبت تصویب دولت قرار دارد، ابراز داشت: استان‎ها برای بهره گیری از منابع این صندوق در جهت تحقق برنامه های منجر به رشد با همکاری بانک ها اقدام کنند.

در این نشست رئیس، معاونان و مدیران سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی به ارائه گزارش فعالیت ها و بیان دغدغه ها و مسائل موجود پرداختند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=65210

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});