• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
6

علت تردید مخبر برای پذیرش پست معاون اولی دولت رئیسی چه بود؟

  • کد خبر : 21415
  • 15 تیر 1400 - 17:08
علت تردید مخبر برای پذیرش پست معاون اولی دولت رئیسی چه بود؟
یاز اکو - شنیده‌ها حاکی از آن است که رایزنی‌های بسیاری با رئیس ستاد اجرایی فرمان امام برای قبول پست معاون اولی دولت رئیسی صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبر فوری، محمد مخبر اما همچنان برای پذیرش این سمت تردید دارد و تصمیم قطعی نگرفته است. گفته می‌شود که او گفته با توجه به نامشخص بودن میزان اختیارات و ترکیب نامعلوم کابینه نمی‌تواند به تصمیم قطعی و نهایی برسد.

مخبر را بسیاری از منابع خبری اسحاق جهانگیری دولت بعدی معرفی می‌کنند. دیروز در گزارشی با عنوان «یاران موافق» به اعضای احتمالی و قطعی کابینه از محمد مخبر و فرهاد رهبر به عنوان دو گزینه محتمل برای معاون اولی ابراهیم رییسی نام برده شد.

البته بعد از اینکه نام مخبر در محافل رسانه‌ای و سیاسی پیچید، رییس مرکز اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی فرمان امام این خبر را رد کرد و حجت نیکی ملکی در توییترش نوشت که مخبر با تمام توان پیگیر پروژه‌های ستاد مخصوصا در موضوع مقابله با کرونا است، اما شنیده‌های دیروز نشان می‌دهد احتمال حضور محمد مخبر، رییس ستاد اجرایی فرمان امام بیش از گذشته قوت گرفته است.

شنیده‌ها حاکی از آن است که رایزنی‌های بسیاری با محمد مخبر برای قبول این مسوولیت صورت گرفته است. مخبر، اما همچنان برای پذیرش این سمت تردید دارد و تصمیم قطعی نگرفته است. گفته می‌شود که او گفته با توجه به نامشخص بودن میزان اختیارات و ترکیب نامعلوم کابینه نمی‌تواند به تصمیم قطعی و نهایی برسد.

او گفته در سمت فعلی به اندازه چندین وزارتخانه اختیار و امکانات و مسوولیت دارد و اگر قرار است معاون اولی او همچون معاون اولی اسحاق جهانگیری باشد، نمی‌پذیرد که با دولت بعدی همکاری کند. اشاره مخبر به گلایه‌هایی است که اسحاق جهانگیری سال ۹۷ مطرح کرد.

او مهر آن سال بعد از ماه‌ها حمله و هجمه در مورد مساله معروف به «دلار جهانگیری» در مراسم سالروز ملی صادرات با کنایه گفته‌بود: «من تا این لحظه اجازه برکناری منشی خودم را نداشته‌ام، پس از من انتظار نداشته باشید که وکیل و وزیر را تغییر دهم.»

او البته زمانی که وارد رقابت انتخاباتی شد، در یک نشست خبری مجازی در کلاب‌هاوس اگرچه محافظه‌کارانه، اما در این مورد به تشریح شرایط و موقعیتش پرداخت و البته تاکید کرد همان‌طور که در آن مراسم هم گفته از او در مورد برکناری مدیران سوال می‌کنند که جهانگیری در واکنش به این درخواست‌ها گفته است: «آن‌ها فکر می‌کنند که در دستان من قلم و کاغذ است و راه که می‌روم می‌توانم مدیر را برکنار کنم. این در حالی است که من تا الان اجازه برکناری مدیرم را پیدا نکردم چه برسد به وکیل، وزیر و…»

۳ روز پیش از این خبر که مخبر برای برعهده گرفتن پست معاون اولی ریاست‌جمهوری دچار تردید شده، رییس اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی فرمان امام نسبت به حضور مخبر در کابینه واکنش نشان داده بود. در واقع واکنش آن به دلیل خبر دیدار وحضور مخبر در دفتر جهانگیری بود. این خبر باعث شد که بسیاری حضور مخبر در کابینه بعدی را قطعی شده بدانند چراکه بنا بر رسم امسال هم ابراهیم رییسی به عنوان رییس دولت سیزدهم با رییس‌جمهوری و وزرا دیدار‌هایی داشته و هم گفته می‌شود برخی نیرو‌های دولت آینده برای تحویل گرفتن کار و انتقال آرام قدرت در برخی وزارتخانه‌ها مستقر شده‌اند.

از همین روی دیدار مخبر و جهانگیری در دفتر معاون اول نیز چنین تلقی ایجاد کرد. به هر روی اگر مخبر به نتیجه قطعی نرسد و در جایگاه معاون اولی قرار نگیرد، احتمال حضور فرهاد رهبر در این سمت قوت می‌گیرد. همچنین گفته می‌شود این پست به پرویز داوودی پیشنهاد شده که البته او برای حضور در معاونت اقتصادی رییس‌جمهوری ابراز آمادگی کرده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=21415

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});