• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
12
استاندار آذربایجان‌شرقی:

سیاست‌های ملی باید منجر به فقرزدایی در جامعه شود

  • کد خبر : 22121
  • 21 تیر 1400 - 16:00
سیاست‌های ملی باید منجر به فقرزدایی در جامعه شود
یاز اکو - استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه جامعه باید به سمت و سوی توانمندسازی حرکت کند، گفت: سیاست‌های ملی باید به گونه‌ای باشد که منجر به فقرزدایی در جامعه شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی روز دوشنبه در دیدار با مدیران تأمین اجتماعی و بهزیستی استان با اشاره به آمار اشتغال خانگی، خوداشتغالی و اشتغال روستایی در استان، اظهار کرد: سال گذشته ۶۵۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای اشتغال و تثبیت شغلی مددجویان بهزیستی و یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال روستایی ارائه شده است.

وی افزود: خدمت در نظام جمهوری اسلامی عین عبادت است به ویژه وقتی این خدمت در راستای کمک به محرومان، نیازمندان، مستمری بگیران و اقشار آسیب پذیر جامعه باشد.

پورمحمدی ادامه داد: اقتصاد ما اقتصاد عقب افتاده جهان سومی بود که اکنون به سمت توسعه یافتگی حرکت می‌کند و این دوران گذار همیشه تبعاتی از جمله آسیب‌های اجتماعی، فقر و بی عدالتی دارد که ما این دوران گذار را در مقایسه با اقتصادهای مشابه به خوبی رد خواهیم کرد.

وی گفت: در شرایط فعلی با وجود تحریم‌های ظالمانه و شیوع کرونا، کاهش نرخ بیکاری نشان می‌دهد که کارهای مهمی در این حوزه انجام یافته است.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان کمک خیران به بهزیستی نشان می‌دهد که جامعه ما به لحاظ فرهنگی به بلوغ رسیده است.

وی اظهار کرد: باید تمامی دستگاه‌ها اقدامات خود را اطلاع رسانی کنند تا مردم بدانند که چه خدماتی از سوی این دستگاه‌ها در جامعه ارائه شده است.

نباید جامعه را به گرفتن صدقه عادت دهیم

پورمحمدی افزود: نباید جامعه را به گرفتن صدقه عادت دهیم متأسفانه در دولت قبلی درخواست برای تهیه اقلام به یک فرهنگ تبدیل شده بود باید عزت نفسی که در جامعه ما فرهنگ بود دوباره پرورش یابد.

وی تاکید کرد: کمک به نیازمندان یک وظیفه است ولی باید در کنار این ارائه خدمت عزت نفس نیز حفظ شود.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: متأسفانه نیاز در جامعه ما به احساس نیاز تبدیل شده است در برخی موارد حتی با برطرف شدن نیاز، احساس نیاز باقی می‌ماند که این ناسپاسی است.

وی ادامه داد: کشور ما در شرایط جنگ اقتصادی قرار دارد و محدودیت‌ها و گرانی‌ها نتیجه این جنگ اقتصادی است که خوشبختانه تا کنون با اقتصاد مقاومتی توانسته‌ایم در مقابل آن ایستادگی کنیم.

پورمحمدی با تاکید بر حفظ عزت نفس و توانمندسازی، گفت: برخی نیازمندان واقعی به دلیل حجب و حیا به خیریه‌ها و بهزیستی و کمیته امداد مراجعه نمی‌کنند باید نیازمندان واقعی شناسایی و به آنها کمک شود.

وی ادامه داد: کاش آن زمان به جای تصویب هدفمندسازی یارانه و پرداخت ۴۵ هزار تومان که معتقدم اتلاف منابع است زیرساخت‌ها برای ایجاد اشتغال پایدار فراهم می‌کردند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=22121

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});