• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7

مافیای لبنیات به‌دنبال خارج‌کردن ۳هزار میلیارد تومان سرمایه از کشور هستند

  • کد خبر : 22125
  • 21 تیر 1400 - 18:00
مافیای لبنیات به‌دنبال خارج‌کردن ۳هزار میلیارد تومان سرمایه از کشور هستند
یاز اکو - مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های لبنی ایران درباره ماجرای گرانی شیر گفت: ۸ نفر شخصیت حقیقی و حقوقی با کمک وزارت جهاد کشاورزی با گران کردن شیر به‌دنبال خروج ۳ تا ۴ هزار میلیارد تومان سرمایه کشور بدون پرداخت عوارض هستند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تسنیم، علی احسان ظفری در نهاوند اظهار داشت: نزدیک یک ماه است مافیای لبنیات با کمک وزارت جهاد کشاورزی زمینه‌سازی گران کردن قیمت شیر را کردند تا به‌بهانه آزادسازی قیمت شیر صادرات کره و شیرخشک را انجام دهند.

وی گفت: در زمان حاضر ۵۰ هزار تن شیرخشک و ۴۸ هزار تن کره در کشور داریم که با شیر ارزان قیمت دولتی ۴ هزار تومان و نهاده دامی ۴۲۰۰تومانی تولید شده است ولی مافیا به‌بهانه کمک به دامداران ابتدا شیر را گران کردند و کنار آن صادرات کره و شیرخشک را هم آزاد کردند.

ظفری بیان کرد: در مرحله اول به‌عنوان یک شهروند و در مرحله بعد به‌عنوان مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره اتحادیه تعاونی‌های لبنی ایران و در مرحله سوم به‌عنوان یک تولیدکننده با ۳۵ سال سابقه در استان همدان می‌گویم توسط ۸ شخصیت حقیقی و حقوقی با مصوبه وزیر جهاد کشاورزی سفره لبنی مردم کوچک شد و همین کار باعث می‌شود سه تا چهار هزار میلیارد تومان سرمایه ملی این کشور بدون پرداخت یک ریال حق گمرکی و به‌بهانه صادرات از کشور خارج شود.

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره اتحادیه تعاونی‌های لبنی ایران خاطرنشان کرد: این ۸ شخصیت حقیقی و حقوقی و دوستانشان در دولت و وزارت‌خانه جهاد کشاورزی خوب می‌دانند که شرح وظایفشان چیست و چه وضعیتی به وجود می‌آید و چقدر مردم را بی‌چاره کرده‌اند، با کاری که آنها کردند اقشار ضعیف دیگر نمی‌توانند چند کیلو شیر و یک سطل ماست هم بخرند.

ظفری گفت: به‌عنوان مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره اتحادیه تعاونی‌های لبنی ایران و یک تولیدکننده باسابقه از دستگاه‌های نظارتی تقاضای عاجزانه دارم به‌خاطر مردم و قطع دست مافیا به مسئله گرانی شیر و صادرات کره و شیرخشک ورود کنند تا این سرمایه چند هزار میلیارد تومانی از کشور خارج نشود.

ظفری تصریح کرد: این ۸ شخصیت حقیقی و حقوقی بدون اینکه از نظر کارشناسان و تولیدکنندگان اصلی و دستگاه‌های نظارتی و حتی دامداران روستایی استفاده کنند مصوبه‌ای غیرقانونی را تصویب و در راستای اهداف خود و به‌ضرر مردم اجرایی کردند.

وی افزود: از هفته‌ها قبل برای تحت تأثیر قرار دادن جامعه در مورد ارزانی شیر ابتدا یک گاو شیرده و مولد را داخل یک ماشین جلوی چشم زن و بچه مردم در خیابان سلاخی می‌کنند و سر می‌برند که یک دامدار دلسوز و باغیرت هیچ‌وقت با گاو شیرده این کار را نمی‌کند زیرا شخصیت آنها ارزنده‌تر است.

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره اتحادیه تعاونی‌های لبنی ایران با ابراز این نکته که ۳۵ سابقه کار تولید لبنیات را دارد و از صفر شروع کرده است مطرح کرد: چطور امکان دارد وزیر ۳ نفر از نمایندگان این ۸ نفر را پای میز مذاکره بنشاند و به‌جای دفاع از تهیه نهاده‌های دامی و تعادل برقرار کردن بین عرضه و تقاضا و برطرف کردن مشکلات دامداری‌های کوچک در روستاها با یک مصوبه که جایگاه قانونی هم ندارد باعث نابودی دام‌های مولد و تولیدکنندگان شیر شود.

ظفری ادامه داد: فقط می‌دانم سفره و سبد کالای لبنیات مردم کوچکتر شده است اما سؤال اینجاست؛ چرا وزیر بحث شیر خام را کنار شیرخشک و کره قرار داده است؟ و چرا دولت در آخرین روزهای حیاتش برای انجام این مصوبه از نظر همه دستگاه‌های نظارتی استفاده نکرد؟

تولیدکننده باسابقه شهرستان نهاوند و استان همدان گفت: من در جلسه‌ای که با حضور بیش از ۱۵ نفر از مسئولان دولتی در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد خطاب به آنها و وزیر گفتم “به‌فکر سفره مردم باشید.”، ولی ایشان گفتند “من بهزیستی نیستم.”، و در ادامه دیدیم که ایشان گویا مسئول فروش سفره مردم هستند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=22125

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});