• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
10

راهداری استان اردبیل صنعت گردشگری خلخال را رونق می‌دهد

  • کد خبر : 22162
  • 22 تیر 1400 - 8:30
راهداری استان اردبیل صنعت گردشگری خلخال را رونق می‌دهد
یاز اکو - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: با اجرای چندین پروژه راه گردشگری در خلخال صنعت توریسم در این شهرستان رونق می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، کلیم‌الله وثوقی اظهارکرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل در سال جاری چندین طرح و پروژه احداث ، تعریض و ساماندهی راه‌های گردشگری منتهی به خلخال را اجرا می‌کند.

وی از آغاز عملیات اجرایی احداث بلوار خلخال به منطقه نمونه گردشگری ازناو در ابتدای مسیر راه ارتباطی این شهر به استان گیلان خبرداد و گفت: این پروژه با تخصیص ۱۸ میلیارد ریال اعتبار از یک ماه پیش آغاز شده و تا پایان تابستان امسال تکمیل شده و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی اظهارکرد: احداث زیرگذر پیشنهاد شده از سوی اهالی روستای خوجین خلخال برای عبور احشام و دام روستاییان خوجین و واقع در طول مسیر این بلوار در مطالعات طرح پیش‌بینی نشده و در صورت پیشنهاد جدید از سوی شورای فنی استان و تامین اعتبار موردنیاز پروژه اجرای زیر گذر در منطقه روستای خوجین قابلیت اجرایی خواهد داشت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از اجرای طرح تعریض و دوبانده کردن راه گردشگری و دسترسی به تفرجگاه ازناو خلخال خبرداد و گفت: عملیات اجرایی این پروژه نیز با اختصاص ۱۵ میلیارد ریال اعتبار از سوی اداره راهداری آغاز شده و هم‌اکنون در حال اجرا است.

وثوقی بیان کرد: بزودی عملیات اجرایی ساماندهی و تعریض مبداء ورودی شهر خلخال از سمت علی‌آباد و جاده قدیم گیوی از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل آغاز می‌شود.

او افزود: ساماندهی ، ارتقای سطح تردد و تبدیل به بلوار سه مبداء خروجی و ورودی شهر خلخال از مسیرهای هشجین ، اسالم و گیوی تاکید استاندار اردبیل و از مصوبات سفر استاندار به این شهرستان است که از سوی اداره کل راهداری استان این سه طرح امسال اجرا می‌شود.

زیرپوشش قرار گرفتن هزار و ۶۰۰ کیلومتر از محورهای استان

وثوقی با بیان اینکه طرح راهداری محوری با هدف ارتقای سطح راه‌های استان از ابتدای خردادماه امسال آغاز شده و هم‌اکنون ادامه دارد، اظهارکرد: زیرپوشش قرار گرفتن حدود هزار و ۶۰۰ کیلومتر از محورهای استان اردبیل از جمله اهداف مهم اجرای این طرح است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: تاکنون ۲۰ درصد اعتبار موردنیاز اجرای طرح راهداری محوری در استان تامین و برای اجرای این طرح برنامه‌ریزی برای روکش آسفالت ۸۰ کیلومتر از راه‌های استان در سال ۱۴۰۰ صورت گرفته است.

وی ادامه داد: حدود هزار و ۶۰۰ کیلومتر از محورهای استان زیرپوشش این طرح قرار گرفته و ۱۵۰ دستگاه ناوگان راهداری و حدود ۲۰۰ نفر پرسنل راهدار در آن فعالیت می‌کنند.

وثوقی افزود: اهداف طرح راهداری محوری در استان شامل ارتقای ایمنی محورها برای کاربران جاده‌ای، حفظ و نگهداری زیرساخت‌های حمل و نقلی جهت افزایش عمر بهره‌برداری از ابنیه، علائم و تجهیزات حاشیه راه، استفاده از راهکارهای کم‌هزینه بویژه در بخش رویه‌های آسفالتی و آسفالت‌های حفاظتی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل اضافه کرد: حدود ۲ تا ۶ درصد ارزش روز احداث راه برای نگهداری سالانه محورها نیاز است که اعتبار این طرح تا این لحظه حدود ۲۰ درصد تامین شده که این اعتبار برای دو دسته فعالیت هزینه می‌شود. 

وی گفت: طرح‌هایی که راهداری استان در سال ۱۴۰۰ در دست اقدام دارد ، شامل حدود ۸۰ کیلومتر روکش‌های آسفالتی و رویه‌های حفاظتی و در بخش ایمنی سه پروژه روشنایی که به سه بخش ۱۰ کیلومتری تقسیم شده است. 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=22162

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});