• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
10

همسان سازی حقوق بازنشستگان از دستاوردهای مهم دولت دوازدهم است

  • کد خبر : 22483
  • 24 تیر 1400 - 13:00
همسان سازی حقوق بازنشستگان از دستاوردهای مهم دولت دوازدهم است
یاز اکو - معاون امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بحث همسان سازی یکی از توقعات و آرزوی بازنشستگان بود که بعد از ۱۷ سال هم در صندوق کشوری و هم در سازمان تامین اجتماعی محقق شد و یکی از دستاوردهای چشمگیر دولت دوازدهم است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از اداره کل تعاون آذربایجان شرقی، حجت الله میرزایی در دومین جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت در آذربایجان شرقی افزود: به طور متوسط در تامین اجتماعی شاهد افزایش ۱۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان بودیم و در صندوق کشوری نیز بیش از ۸۰ درصد افزایش حقوق بازنشستگان اتفاق افتاد که خوشبختانه این اقدام منجر به رضایت حدود ۶ میلیون بازنشسته کشوری و لشکری شده است.

وی با اشاره به تحقق طرح توسعه دولت الکترونیک در سازمان های تامین اجتماعی و بهزیستی و سایر سازمان ها، گفت: از چندین سال قبل حذف دفترچه های تامین اجتماعی مطرح بود که خوشبختانه امروزه این امر در بخش خصوصی، مطب ها و داروخانه ها تکمیل شده است و امیدواریم هر چه سریع تر در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه های علوم پزشکی نیز تکمیل شود.

وی از جمله مزایای این طرح را امکان حفظ و نگهداری سوابق بیمه‌ای و حفظ نظام ارجاع، شفافیت و به حداقل رسیدن تقلب عنوان کرد و ادامه داد: این اقدام خیلی کار مشکل و دشواری بوده که با همت دکتر سالاری و همکارانشان محقق شده است.

معاون امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: همچنین طرح الکترونیک کردن و شفاف کردن فرزند خواندگی در بهزیستی اقدام بسیار بزرگی در دولت دوازدهم بود.

وی یکی دیگر از فعالیت های وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی را بحث کاهش فساد و تنش های کارگری عنوان کرد و گفت: در حال حاضر مراجعات کارفرمایان و کارگران ۱۰ درصد نسبت به سال های قبل‌های کاهش یافته است که نشانگر تلاش بی وقفه همکاران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان‌ها مجموعه ادارت کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان‌ها است.

افزایش ۷ برابری پوشش بیمه روستاییان

میرزایی با بیان این‌که در رابطه با شفافیت وزارت خانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی رتبه اول شفافیت را کسب کرده است، افزود: در بنگاه‌ها نزدیک به ۱۰ سامانه شفافیت ایجاد شده است؛ به طوری‌که امروز تمامی فعالیت‌های شستا، صندوق بازنشستگی کشوری و صندوق روستاییان به صورت شفاف در سامانه ها قابل ردگیری است.

وی یادآوری کرد: پوشش بیمه روستاییان تا پایان سال ۹۹ در سطح ملی هفت برابر شده و به یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر رسیده است و براساس مصوبه دولت از سال جاری یک میلیون و ۴۰۰ هزار خانوار جدید برای این اضافه می‌شود.

وی افزود: همچنین یک اقدام بسیار قابل توجهی ایجاد پنجره واحد رفاهی و پایگاه اطلاعات ایرانیان است.

میرزایی با بیان اینکه با ایجاد پنجره واحد ایرانیان، امکان سوء استفاده و تخلف مالی در بین سازمان های بخش عمومی به صفر رسیده است، گفت: به طوری‌که دیگر کسی نمی‌تواند هم از بهزیستی و هم از کمیته امداد سوء استفاده کند، در واقع تمامی پرداختی‌ها و حمایت‌های مالی در پنجره واحدی ثبت می‌شود.

وی افزود: همچنین با ایجاد پایگاه اطلاعات ایرانیان، با ارائه کد ملی سرپرست خانوار تمامی اطلاعات مربوط به آن‌ها مشخص می‌شود که این اطلاعات رفاهی اتفاقات بسیار مهم و گران قیمتی است.

معاون امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن تبریک هفته بهزیستی و تامین اجتماعی، اظهار کرد: خدماتی که این سازمان‌ها طی یک سال اخیر در رابطه با بحث کرونا انجام داده‌اند، بسیار چشمگیر بوده است.

احداث ۴۸ هزار واحد مسکونی برای مددجویان

وی با بیان این‌که سازمان تامین اجتماعی و مدیریت درمان در طی یک سال گذشته بار بسیار سختی پیش رو گرفته است، گفت: در برخی مواقع ۵۰ درصد و گاها تا ۱۰۰ درصد فضای خدماتی درمانی تامین اجتماعی به پذیرش بیماران کرونایی اختصاص یافته است.

وی با اشاره به احداث ۴۸ هزار واحد مسکونی برای مددجویان تحت پوشش بهزیستی، افزود: این اقدام سازمان بهزیستی بسیار ارزشمند بوده و حتی طرح «مثبت زندگی» که یک طرح نوآورانه بوده، از طریق این طرح، واحدهای خدمات رسانی را بین مردم برده و سطح پوشش این سازمان را افزایش داده است.

میرزایی با بیان این‌که صندوق بیمه روستاییان آذربایجان شرقی همواره رتبه اول در بین استان های کشور را دارد، خاطرنشان کرد: متوسط پوشش این صندوق در کشور ۱۵ درصد و در آذربایجان شرقی ۳۰ درصد است، از این رو از تلاش‌های چشمگیر این صندوق که برای ایجاد انگیزه در بین روستاییان انجام داده اند، تشکر و قدردانی می‌کنیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=22483

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});