• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

کاهش ۱۵۱ درصدی آمار ازدواج در اسکو

  • کد خبر : 22637
  • 26 تیر 1400 - 9:15
کاهش ۱۵۱ درصدی آمار ازدواج در اسکو
یاز اکو - فرماندار اسکو به کاهش آمار ازدواج و افزایش طلاق در این شهرستان طی یک دهه اخیر اشاره کرد و افزود: متاسفانه آمار ازدواج در ۱۰ سال گذشته، ۱۵۱ درصد کاهش یافته و آمار طلاق هم در همین مدت ۲۴۵ درصد افزایش داشته است‌.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، بابک رضی منش در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان که با حضور مدیران کل ورزش و جوانان استان و امور اجتماعی استانداری برگزار شد، گفت؛ تلاش برای ایجاد جامعه خانواده محور و ایجاد نهصت فراگیر ملی برای ترویج و تسهیل امر ازدواج موفق و آسان و تشکیل خانواده از سیاست‌های کلان نظام است.

وی با اشاره به اهمیت ازدواج و تشکیل خانواده در تعالیم دینی، گفت: تغییرات و تحولات سریع جوامع در حوزه‌های مختلف، چالش‌های جدی پیش روی جوانان برای ازدواج و هم‌چنین تحلیل آمارهای سال‌های گذشته،  ضرورت توجه به موضوع ازدواج را دوچندان کرده است.

وی افزود: بر این اساس سند ازدواج و طلاق شهرستان با رویکرد حساس سازی جامعه و نهادهای تاثیرگذار نسبت به پیامدهای مثبت ازدواج آگاهانه و به موقع و عواقب منفی طلاق و ارائه راهکارهای پیشگیرانه تدوین شده است.

رضی منش اظهار کرد: سند ازدواج و طلاق شهرستان براساس تکالیف اسناد بالادستی از جمله سند ۲۰ ساله کشور، برنامه پنج ساله ششم توسعه، سیاست‌های کلی خانواده، سیاست‌های کلی جمعیت، مصوبات شورای عالی فرهنگی و مصوبات شورای اجتماعی کشور تدوین شده است.

وی افزود: این سند به عنوان یک نقشه راه تکالیف تمام دستگاه‌های اجرایی و نحوه همکاری تنگاتنگ سازمان‌های مردم نهاد را مشخص کرده و فرایندهای تصمیم سازی از طریق تحقیق و پژوهش و کار مطالعاتی میدانی را نیز فراهم کرده است.

وی با اشاره به روند کلی تدوین سند ازدواج و طلاق شهرستان، گفت: این سند در بخش اول به شناسایی مسائل، مشکلات، موانع و چالش‌های پیش رو در سطح شهرها و روستاهای شهرستان پرداخته و در بخش دیگری به تعیین اولویت‌ها اجرایی و در بخش آخر با بومی سازی و ارائه راهکارها، برنامه اقدام متناسب با مسئولیت دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مردم نهاد می‌پردازد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=22637

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});