• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
11

استاندار آذربایجان‌شرقی: مردم در تجهیز موزه دفاع مقدس همکاری کنند

  • کد خبر : 22721
  • 26 تیر 1400 - 16:00
استاندار آذربایجان‌شرقی: مردم در تجهیز موزه دفاع مقدس همکاری کنند
یاز اکو - استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر تکمیل موزه دفاع مقدس، گفت: باید از طریق تنویر افکار عمومی، از مردم خواسته شود تا آثار مربوط به هشت سال دفاع مقدس را به این موزه تحویل دهند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، محمدرضا پورمحمدی روز شنبه در دیدار با هیات امنای موزه دفاع مقدس استان، با بیان اینکه برای خرید محتوا از منابع ملی و شهرداری استفاده شود، افزود: طراحی و نصب ویترین‌های موزه دفاع مقدس تبریز جز وظایف سازمان میراث فرهنگی است.

وی گفت: همچنین یک و نیم هکتاری که برای تغییر کاربری توافق شده باید به مجموعه تجاری و یا خدماتی مفید و مهم تبدیل شود تا به درآمد پایدار برای موزه تبدیل شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با بیان اینکه اولویت نخست ما تولید محتوا برای موزه است، گفت: تاکنون درگیر احداث بنای ساختمان بودیم؛ البته ساختمان همچنان از نظر فنی اشکالاتی دارد که پیگیر رفع آن هستیم.

سردار اصغر عباسقلی زاده با قدردانی از همکاری شهرداری تبریز، افزود: شهرداری سال گذشته بودجه سه میلیارد تومانی برای تکمیل محتوای مرکز فرهنگی دفاع مقدس اختصاص داده بود که قرارداد یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از این بودجه در نظر گرفته شده، با هنرمندان تولید کننده محتوای موزه منعقد شده و ۷۲۰ میلیون تومان نیز به آنان پرداخت شده است.

سه هزار و ۷۰۰ اثر حجمی و بیش از چهار هزار اثر کاغذی موزه بنیاد شهید

رییس جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران تبریز نیز در این جلسه اظهار کرد: موزه بنیاد شهید که در سال ۱۳۹۰ افتتاح شده دارای سه هزار و ۷۰۰ اثر حجمی و بیش از چهار هزار اثر کاغذی است.

مجید حلاج افزود: موافقت اولیه برای اینکه آثار موزه بنیاد شهید در اختیار اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برای نگهداری در موزه دفاع مقدس انجام شده است.

داود بهبودی، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی نیز در  این جلسه گفت: اعتبار ملی از سال ۱۳۹۰ به مجموعه حفظ آثار تعلق گرفته و در سال گذشته اعتبار تخصیص یافته یک میلیارد تومان بود وو در بودجه امسال نیز ۲ و نیم میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=22721

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});