• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2

سفر ماکرون به ایروان ممکن است باعث عصبانیت مسکو شود

  • کد خبر : 22718
  • 26 تیر 1400 - 15:00
سفر ماکرون به ایروان ممکن است باعث عصبانیت مسکو شود
یاز اکو- نیکول پاشینیان سرپرست نخست وزیری ارمنستان که به مناسبت عید ملی فرانسه با جاناتان لاکوت سفیر فرانسه در ارمنستان دیدار داشت در مورد سفر آتی امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه به ارمنستان صحبت کرده اند. پیش از این نیز پاشینیان در پیام تبریک خود به امانوئل مکرون در مورد ارتقا سطح سیاسی و روابط ممتاز ارمنستان و فرانسه گفته بود.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از پرتال اوراسیا دیاری سفر روسای جمهور فرانسه به ارمنستان جای تعجب ندارد. ژاک شیراک، نیکلاس سارکوزی، فرانسوا اولاند و ماکرون به عنوان بخشی از فرانکوفون از ارمنستان دیدار کرده اند. بدون شک رویکرد ایروان به غرب در برابر حسادت روسیه باعث بروز مسائل آتی بوده و برای ایروان جای خوشحالی نیست.

با این وجود روابط ممتاز بین ارمنستان و فرانسه باید به طور عینی برقرار شود. صحبت در خصوص شراکت بزرگ ارمنستان و فرانسه است. این مشارکت امکان می دهد ماهیت ممتاز این رابطه را به صورت مشخص ارائه دهیم. به عبارت دیگر زمان آن فرا رسیده است که پروژه های بزرگ ارمنی-فرانسوی که علاوه بر ماهیت خصوصی آنها دارای یک شخصیت یا مولفه خاص بین دولی نیز باشند، واقعیت و عملی بودن یک رابطه واقعا خاص را اعلام می کنند.

این پرتال ارمنی در ادامه می نویسد: ایروان و پاریس، استان سیونیک را به عنوان مرکز فعلی توسعه منطقه ای انتخاب کرده اند، این انتخاب از نظر روابط دو جانبه و پیام منطقه ای مهم تلقی می گردد. داشتن توهم در خصوص استقرار یکی از یگان های ارتش فرانسه در سیونیک ضروری نیست، بلکه وجود زیرساخت های اقتصادی و سیاسی عینی، قوی و عملی فرانسه در ارمنستان نباید توهم باشد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=22718

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});