• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
6

گزارش آناتولی از کمبود شیر خشک در بازار ایران و قاچاق آن به عراق و افغانستان

  • کد خبر : 22933
  • 28 تیر 1400 - 9:15
گزارش آناتولی از کمبود شیر خشک در بازار ایران و قاچاق آن به عراق و افغانستان
یاز اکو - رئیس انجمن تولید کنندگان شیر خشک و غذای کودک در ایران در خصوص کمبود شیر خشک در بازار این کشور گفت: شیر خشک ایران به عراق و افغانستان قاچاق می‌شود.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری آناتولی، تحویل‌زاده، رئیس انجمن تولیدکنندگان شیر خشک و غذای کودک در ایران در خصوص کمبود شیر خشک در بازار این کشور گفت: قیمت پایین مصوب موجب تبدیل شدن شیر خشک نوزاد به کالای مقرون به صرف برای قاچاق به کشورهای همسایه شده است به نحوی که قاچاق به کشورهای افغانستان و عراق سهم عمده ای از شیرخشک نوزادان ایرانی را می‌بلعد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، وی تصریح کرد: اگر تمام مشکلات حل شود اما قیمت مصوب همچنان پایین بماند این محصول می تواند جاذب قاچاقچیان این کالا باشد و بازار شیر خشک نوزاد در ایران همچنان ملتهب بماند.

تحویل‌زاده در خصوص وضعیت تامین ارز مواد اولیه شیر خشک نوزاد، اظهار کرد: با پیگیری انجمن ۵۰ درصد نیاز ارزی واردات مواد اولیه شیرخشک نوزاد تامین شد اما، عدم تامین ۵۰ درصدی باقی مانده موجب عقب ماندن تولیدکنندگان از تامین نیاز بازار شده است.

وی در خصوص مشکلات قوانین گمرکی برای مواد اولیه گفت: در گمرک برای مواد اولیه شیرخشک نوزاد کد جدید ایجاد شده اما، آن را به گروه یک کالایی منتقل نکرده‌اند. نتیجه این اشتباه انبار ۸۰۰ تن مواد اولیه شیرخشک نوزاد در گمرک است که تا ۶ ماه دیگر تاریخ انقضای آن‌ها سر می‌رسد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=22933

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});