• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
3

رشد ۹۹ درصدی صادرات پوشاک در سال ۹۹

  • کد خبر : 22939
  • 28 تیر 1400 - 9:30
رشد ۹۹ درصدی صادرات پوشاک در سال ۹۹
یاز اکو - مدیرکل دفتر نساجی، سلولزی‌ و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: سال گذشته در صادرات پوشاک به رشد ۹۹ درصدی دست یافتیم و توانستیم رقم صدور این کالاها را از ۵۹ میلیون دلار به ۱۱۳ میلیون دلار برسانیم.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، ‌افسانه محرابی‌ در نشست خبری نمایشگاه تخصصی پوشاک اظهار کرد: سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ حدود ۲۰ درصد افزایش تولید پوشاک و سال ۹۹ نسبت به ۹۸ شاهد رشد ۲۵درصدی بودیم.

وی با اشاره به اعمال تحریم‌ها و شیوع ویروس‌کرونا در کشور، اظهارکرد: برای بهبود و مدیریت شرایط بازار پوشاک در سال ۹۷ ورود این کالا به کشور را ممنوع کردیم تا با افزایش کیفیت تولیدات داخلی، بازار آماده رقابت با کالای خارجی شود و شاهد توسعه صادرات در این زمینه باشیم.

محرابی با بیان اینکه صنعت تولید پوشاک سال‌ها از قاچاق آسیب دیده است، تصریح‌کرد: اگر در شرایط برابر مجوز واردات صادر شود، مشکلی برای تولیدات داخلی فراهم نمی‌کند. وی با بیان اینکه این صنعت در چهار سال اخیر از رشد و پویایی برخوردار شده است، تاکید کرد: صنعت پوشاک با اشتغال بالا و افزایش ارزآوری در ایران، رو به رشد و توسعه قرار گرفته و به‌زودی می‌تواند توجه جهان را به خود جلب کند.

در این نشست‌ همچنین ‌کامبیز معتمد وزیری؛ رئیس مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه نشان‌دهنده حیات و پویایی یک صنعت است، گفت: کمترین پیام نمایشگاه در زمینه پوشاک و ملزومات آن، رشد و توسعه این صنعت است که می‌تواند شرایط را برای افزایش ارتباطات صنف‌ها، سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و خریداران مهیا کند.

‌ابوالقاسم شیرازی؛ رئیس اتحادیه پوشاک نیز با بیان اینکه تولیدات پوشاک داخلی قابلیت برند‌شدن را دارند، عنوان‌کرد: این نمایشگاه دستاوردی برای به نمایش گذاشتن توان بالقوه صنعت پوشاک است تا مردم بتوانند به کالای با‌کیفیت و قیمت مناسب دسترسی پیدا کنند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=22939

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});