• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5
دونالد ترامپ:

مردم واکسن نمی‌زنند چون به نتایج انتخابات اعتماد ندارند!

  • کد خبر : 23001
  • 28 تیر 1400 - 13:30
مردم واکسن نمی‌زنند چون به نتایج انتخابات اعتماد ندارند!
یاز اکو - رئیس جمهور سابق آمریکا مدعی شد، یکی از دلایلی که برخی از مردم تمایلی به زدن واکسن کرونا ندارند این است که آنها به نتایج انتخابات نوامبر ۲۰۲۰ اعتماد ندارند!

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، این اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا پس از آن مطرح شد که دولت جو بایدن، رئیس جمهور کنونی این کشور نتوانست به هدف تعیین شده برای تزریق دست‌کم دوز اول واکسن کووید ۱۹ به ۷۰ درصد از افراد بزرگسال تا چهارم ژوئیه (۱۳ تیرماه) برسد. براساس آمار مرکز کنترل و پیشگیری بیماری، تاکنون ۱۶۱ میلیون تن با دریافت هر دو دوز واکسن کرونا به طور کامل واکسینه شده‌اند و ۶۸ درصد از افراد بزرگسال دست‌کم یک دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

ترامپ با افتخار تاکید دارد که دولتش در رابطه با مدیریت پاندمی کرونا از طریق برنامه‌هایی چون “Operation Warp Speed ” که شاهد تولید و توزیع واکسن در زمانی بی‌سابقه بود، یک “کار فوق‌العاده” انجام داده است. اگرچه ترامپ مردم را به زدن واکسن ترغیب کرده اما گروه بزرگی از طرفدارانش جانب احتیاط را برای تزریق واکسن کرونا در پیش گرفته‌اند.

ترامپ گفت: جو بایدن دائما درباره اینکه چقدر در زمینه توزیع واکسن خوب عمل کرده است، صحبت می‌کند اما او اصلا عملکرد خوبی نداشته است. بایدن خیلی از برنامه عقب است و مردم به خاطر آنکه به دولت بایدن و به نتایج انتخابات نوامبر و اخبار جعلی که واقعیت‌ها را نمی‌گویند، اعتماد ندارند، از زدن واکسن کرونا امتناع می‌کنند.

ترامپ از زمان انتخابات، بارها ادعاهای بی‌پایه و اساسی را مطرح کرده و مدعی است که به خاطر تقلب گسترده، انتخابات از دست وی ربوده شده است. این در حالی است که ویلیام بار، دادستان کل سابق آمریکا در دسامبر سال گذشته اعلام کرده بود که وزارت دادگستری هیچ مدرکی دال بر وقوع تقلب در انتخابات پیدا نکرده است.

۵۶ درصد جمهوری خواهان گرایش به زدن واکسن کرونا دارند

براساس داده‌های جمع‌آوری شده توسط مرکز تحقیقات پیو در ماه مارس، نزدیک به ۵۶ درصد از مردم که گرایش به جمهوری‌خواهان دارند گفتند که قصد دارند واکسن بزنند یا تاکنون واکسن کرونا دریافت کرده‌اند. در مقابل، دموکرات‌ها ۲۷ درصد بیشتر از جمهوری خواهان گفتند که قصد دارند واکسن کرونا بزنند. در این مطالعه ۱۰ هزار و ۱۲۱ تن شرکت داشتند.

علی‌رغم دیدگاه مثبت ترامپ به واکسن‌های کووید ۱۹، به نظر می‌رسد که در هفته‌های اخیر بین موضع وی و سایر افراد در حزب جمهوری‌خواه فاصله افتاده است.

“الکس برنسون”، نویسنده و سخنگو ماه جاری میلادی در جریان کنفرانس اقدام سیاسی محافظه‌کار در تگزاس گفت: دولت امیدوار است تا ۹۰ درصد از جمعیت کشور را واکسینه کند اما این اتفاق نمی‌افتد.

“تیلور گرین”، نماینده جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا ۱۱ ژوئیه در توییتی نوشت:‌ هزاران تن از مردم درباره عوارض جانبی بسیار جدی تزریق واکسن کرونا گزارش می‌دهند و به دنبال‌کنندگان خود می‌گویند که واکسن کرونا نزنید.

این پست سپس از سوی توییتر برچسب پست “گمراه‌کننده” دریافت کرد.

کاخ سفید به کاهش نرخ واکسیناسیون اذعان کرده و در تلاش است تا اطلاعات غلط آنلاین درباره واکسن کرونا را اصلاح کند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=23001

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});