• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

امام جمعه تبریز: همکاری تهران و مسکو نقشه های آمریکا را نقش بر آب کرد

  • کد خبر : 72482
  • 07 مرداد 1401 - 18:30
امام جمعه تبریز: همکاری تهران و مسکو نقشه های آمریکا را نقش بر آب کرد
یاز اکو - نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز به تلاش آمریکا برای منزوی کردن ایران و روسیه از طریق اعمال تحریم‌های جهانی اشاره کرد و گفت: همکاری تهران و مسکو در زمینه های مختلف، این نقشه شوم استکبار جهانی را نقش بر آب کرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تبریز افزود: انجام توافق بانکی مشترک می‌تواند دلار را از مبادلات دو طرف حذف و زمینه را برای از بین بردن اثرات تحریم و رسیدن به اهداف تجاری فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه آمادگی روسیه برای سرمایه گذاری در زمینه انرژی از جمله دستاوردهای توافق دوجانبه است، گفت: سرمایه گذاری چهار میلیارد دلاری روس ها در این عرصه با توافقات جدید حاصل شده با رشدی ۱۰ برابری به ۴۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

وی اظهار کرد: این بزرگترین و بی‌سابقه‌ترین میزان سرمایه‌گذاری خارجی در تاریخ صنعت نفت است که در زمینه انرژی و با یکی از بزرگ ترین های این عرصه منعقد شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان همچنین به تعداد گردشگران روسی که از اروپا و دیگر کشورهای دنیا دیدن می کنند اشاره و خاطرنشان کرد: سالانه حدود ۳۰ میلیون گردشگر روس برای سفر دیگر کشورها را انتخاب می کنند که با توجه به تحریم های اروپا، فرصت و ظرفیت خوبی برای بهره مندی صنعت گردشگری کشور فراهم شده است.

آل هاشم همچنین به منویات رهبر معظم انقلاب در حکم رئیس جدید رسانه ملی اشاره کرد و گفت: ایشان در این حکم تاکید کردند که رسانه‌ ملی، دانشگاهی برای ارتقاء سطح آگاهی و معرفت عمومی و آوردگاهی برای مقابله با امواج خصمانه‌ تحریف، آسایشگاهی برای بهره‌مندی چشم و دل همگان از جلوه‌های زیبائی و هنر و قرارگاهی برای پراکندن امید و نشاط در فضای عمومی کشور است.

دولت و مجلس برای رفع مشکلات خبرنگاران اقدام کنند

وی همچنین به مشکلات خبرنگاران نیز اشاره کرد و ادامه داد: خبرنگار و مجری و کارمندهایی داریم که بعد از ۲۰ سال هنوز روزمزد کار می‌کند که امیدوارم دولت و مجلس برای رفع این مشکلات اقدام کنند.

امام جمعه تبریز با اشاره به حضور معاون وزیر صمت در نماز جمعه تبریز، گفت: امیدوارم از صنعت‌گران فعال و کارگران واحدهای تولیدی که چرخ محرک نظام هستند، از سوی وزارت‌خانه حمایت بیشتری شود.

آل هاشم به فرارسیدن ماه محرم و آغاز آیین های عزاداری نیز اشاره کرد و گفت: هفته اول ماه محرم هفته امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده موضوعی که با رسالت امام حسین(ع) پیوند خورده است و علت نامگذاری این هفته در اول ماه محرم برای نشان دادن و برجسته کردن آن است.

وی با اشاره بر اینکه یکی از شیرین‌ترین و کارآمدترین شیوه های تعامل اجتماعی امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: برخی‌ها معتقدند که این کار فضولی است در حالی که این کار کمک به شروع خیر است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=72482

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});