• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7

حداکثر زمان بین دوز اول و دوم واکسن کرونا ۳ ماه است/ پیگیر ایجاد مراکز جدید واکسیناسیون هستیم

  • کد خبر : 16810
  • 08 خرداد 1400 - 21:00
حداکثر زمان بین دوز اول و دوم واکسن کرونا ۳ ماه است/ پیگیر ایجاد مراکز جدید واکسیناسیون هستیم
یاز اکو - معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تاکید بر پیگیری برای رفع مشکل ازدحام مراجعه کنندگان در مراکز واکسیناسیون گفت: از نظر علمی حداکثر زمان بین دوز اول و دوم واکسن کرونا ۳ ماه است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، عباسعلی درستی در خصوص مشکلات موجود در مراکز تزریق واکسن کرونا از جمله ازدحام بیش از اندازه‌ی مراجعه کنندگان به این مراکز اظهار کرد: این مشکلات احتمالا در روزهای آینده نیز وجود داشته باشد و ما باید سایت‌های تزریق واکسن را افزایش دهیم اما فعلا توان این کار را نداریم.

وی ادامه داد: نیروهای مراکز بهداشت علاوه بر اینکه ماموریت های مربوط به امور بهداشت را انجام می دهند، به مراکز تجمیعی نیز منتقل می‌شوند و با توجه به اینکه این کار همیشه صورت نمی‌گیرد و مراکز جدید نیز ایجاد نمی‌شود، این مشکلات به وجود می‌آید.

وی با بیان اینکه محدودیت های منابع مالی، منابع انسانی و تامین واکسن باعث ایجاد این مشکلات شده است، گفت: نهادهایی که در طرح شهید سلیمانی حضور داشتند، اکنون برای انجام واکسیناسیون مسائل مالی را مطرح می کنند و کلیه‌ی سازمان ها کنار رفته و ما تنها مانده ایم.

امکان انتقال واکسن به همه‌ی مراکز بهداشت وجود ندارد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاکید کرد: فعلا از نظر سازمانی این موضوع را پیگیر هستیم تا مراکز جدیدی باز شده و ما با مشکل ازدحام در محل واکسیناسیون مواجه نشویم ولی با توجه به اینکه در همه‌ی مراکز بهداشت برق اضطراری وجود ندارد و در صورت قطعی برق واکسن ها خراب شده و غیر قابل استفاده می‌شوند، به همین دلیل امکان انتقال واکسن به همه‌ی مراکز بهداشت وجود ندارد.

وی در رابطه با نبود واکسن دوز دوم اسپوتنیک خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه زمان تزریق دوز دوم این واکسن فرا رسیده، در چند روز آینده هرکس به مراکز واکسیناسیون مراجعه کند و با نبود واکسن مواجه شود، دوباره شاهد ازدحام و عصبانیت مراجعه کنندگان خواهیم بود.

درستی در خصوص زمان استاندارد ما بین تزریق دوز اول و دوم یک واکسن نیز گفت: از نظر علمی تا سه ماه هیچ مشکلی به وجود نمی‌آید ولی در صورت رد شدن موعد سه ماهه ممکن است مشکل ساز شود و حتی توصیه‌ی کارخانه‌ی تولید کننده نیز برای تزریق دوز دوم یک الی سه ماه بعد از تزریق دوز اول است اما با توجه به اینکه هنگام تزریق دوز اول واکسن به مراجعه کنندگان گفته شده است که  برای تزریق دوز دوم یک ماه بعد از دوز اول مراجعه کنند، لذا به سختی قبول خواهند کرد که بیش از یک ماه منتطر بمانند.

بر اساس این گزارش در روزهای اخیر و طبق مشاهدات میدانی خبرنگار ایسنا از یکی از مراکز واکسیناسیون تبریز مشکلات زیادی به دلیل ازدحام شدید مراجعه کنندگان به این مرکز به وجود آمده بود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=16810

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});