• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
8

آمفی‌تئاتر روباز تبریز با هفت هزار مترمربع آماده بهره‌برداری است

  • کد خبر : 16821
  • 08 خرداد 1400 - 21:30
آمفی‌تئاتر روباز تبریز با هفت هزار مترمربع آماده بهره‌برداری است
یاز اکو - معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: بزرگترین آمفی‌تئاتر روباز تبریز با هفت هزار مترمربع در تفرجگاه کوهستانی عینالی آماده بهره‌برداری است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا ، جواد رحمتی، روز شنبه در بازدید از این طرح با بیان اینکه این مجموعه برای تبریز ظرفیت جدید فرهنگی است و تفرجگاه عینالی با این مجموعه تکمیل تر می شود، افزود: با توجه به استقبال همشهریان و گردشگران از برنامه های مختلف فرهنگی اجتماعی و ورزشی برگزار شده در عینالی، بهره برداری از این مجموعه موجب افزایش جذب و ساعت ماندگاری گردشگران در این تفرجگاه می شود.

وی اظهار داشت: این مجموعه در راستای غنی سازی اوقات فراغت مردم و حفظ و تقویت مشارکت و همبستگی بین آنان برای برگزاری مراسم ها و آیین های مختلف فرهنگی و اجتماعی از جمله کنسرت های بزرگ موسیقی و تئاتر در اختیار هنرمندان تبریز و استان قرار می گیرد.

رییس هیات مدیره سازمان عون بن علی گفت: به دلیل کوهستانی بودن منطقه و حساسیت پروژه، عمده کارها به شناسایی مکان و مطالعات فنی متمرکز و محل احداث آمفی تئاتر با توجه به عوارض توپوگرافی و مناسب بودن شیب طبیعی منطقه انتخاب شد.

رحمتی، ادامه داد: ظرفیت اسمی این مجموعه سه هزار نفر و ظرفیت بهره برداری آن چهار هزار نفر بوده و دارای ۱۵۰ مترمربع زیربنای دفتری، تاسیساتی، کنفرانس و گریم است که پس از ۲ سال عملیات اجرایی، آماده بهره برداری است.

وی یادآوری کرد: به منظور مهار و دفع آب های سطحی دره و تپه های بالادست محل پروژه و با لحاظ بیشترین دبی آب های سطحی سرازیر شده، کانالی با ظرفیت چندین برابر میزان برآورد این دبی برای هدایتی آب های سطحی طراحی و اجرا و نگرانی حاصل از لغزش نیز با اجرای شمع های لازم، اتخاذ تمهیدات مورد نیاز و افزایش چسبندگی به زمین رفع شد.

تفرجگاه کوهستانی عینالی با پنج هزار و ۶۰۰ هکتار وسعت بر فراز رشته ‌کوه سرخاب در ناحیه شمالی شهر تبریز واقع شده است و علاوه بر آرامگاه، امکانات رفاهی – تفریحی نظیر تله ‌کابین، رستوران، پارک بازی کودکان، وسایل ورزشی، آلاچیق این مکان را به یکی از جاذبه‌ های گردشگری تبریز تبدیل کرده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=16821

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});