• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
6

افزایش ۴۱ درصدی قیمت روغن موتور از دوشنبه

  • کد خبر : 23619
  • 02 مرداد 1400 - 11:45
افزایش ۴۱ درصدی قیمت روغن موتور از دوشنبه
یاز اکو - رییس اتحادیه فروشندگان لاستیک‌، روغن و فیلتر تهران اظهار داشت: با بررسی‌هایی که سازمان حمایت انجام داد با 41 درصد افزایش قیمت روغن ماشین موافقت شده است. این تغییر قیمت بعد از تعطیلات و از روز دوشنبه اعمال خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایلنا، داوود سعادتی‌نژاد در مورد علت کمبود روغن خودرو در بازار اظهار کرد: کمبود روغن خودرو در بازار به علت عدم توزیع مناسب از طرف تولیدکنندگان است. کارخانه‌ها درخواست افزایش قیمت داشتند که با مخالفت‌هایی که شد؛ سطح عرضه را کاهش دادند.

وی با اعلام خبر افزایش قیمت این محصول گفت: درخواست تولیدکنندگان برای افزایش قیمت حدود ۷۲ تا ۸۲ درصد بود، به همین علت افزایش قیمت ۱۵ درصدی که پیش از این اعلام شد را نپذیرفتند. با بررسی‌هایی که سازمان حمایت انجام داد با ۴۱ درصد افزایش قیمت موافقت شده و این تغییر قیمت بعد از تعطیلات و از روز دوشنبه اعمال خواهد شد.

رییس اتحادیه فروشندگان لاستیک‌، روغن و فیلتر تهران تصریح کرد: با این تغییرات قیمت، تولید افزایش پیدا می‌کند و با افزایش سطح عرضه احتمالا مشکل کمبود روغن خودرو در بازار حل می‌شود. تولید باید برای کارخانه‌ها صرفه اقتصادی داشته باشد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد بازار لاستیک گفت: در بازار لاستیک مشکلی وجود ندارد و در بازار فراوان است. قیمت لاستیک به صورت مصوب است و فعلا برنامه‌ای برای افزایش قیمت آن وجود ندارد. حتی برخی کارخانه‌ها زیر قیمت هم در بازار توزیع می‌کنند. وضعیت حاصل از شیوع کرونا و کمتر شدن رفت‌ و آمدها و سفرها کمی رکود هم در بازار لاستیک به وجود آورده است.

 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=23619

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});