• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
10
حسین پیرموذن در دیدار با دبیر اول سفارت تاجیکستان در تهران خبر داد؛

هیات اقتصادی اتاق اردبیل به تاجیکستان اعزام می‌شود

  • کد خبر : 23775
  • 03 مرداد 1400 - 13:30
هیات اقتصادی اتاق اردبیل به تاجیکستان اعزام می‌شود
یاز اکو - رئیس اتاق اردبیل در دیدار با دبیر اول سفارت تاجیکستان ضمن تاکید بر لزوم توسعه همکاری‌های اقتصادی دوجانبه، از اعزام هیات اقتصادی این اتاق به تاجیکستان در ماه‌های آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از اتاق ایران، دبیر اول سفارت تاجیکستان در تهران با حضور در اتاق اردبیل و گفت‌وگو در مورد روابط اقتصادی ایران و تاجیکستان، بر لزوم افزایش همکاری تجاری دو جانبه تاکید کرد.

حسین پیرموذن، رئیس اتاق اردبیل در این دیدار گفت: کشور تاجیکستان مشترکات فرهنگی بسیاری با کشور ایران بخصوص با استان اردبیل دارد، این مهم نشان می‌دهد که ما می‌توانیم همکاری تجاری و گردشگری خوبی باهم داشته باشیم که متاسفانه در این خصوص به‌خوبی عمل نشده است.

رئیس اتاق اردبیل در این دیدار فهرستی از توانمندی‌های استان اردبیل در زمینه صادرات غیرنفتی و خدمات فنی و مهندسی به دبیر اول سفارت تاجیکستان ارائه کرد و در مقابل او نیز فهرستی از توانمندی‌های تجاری و بازرگانی کشور تاجیکستان را برای مهیا شدن زمینه همکاری‌های بیشتر ارائه کرد.

پیرموذن افزود: ما تلاش می‌کنیم در ماه‌های آینده یک هیات اقتصادی را از اتاق بازرگانی اردبیل به تاجیکستان اعزام کنیم تا رایزنی‌های موثری را برای افزایش همکاری‌ها داشته باشیم.

مراودات تجاری بین دو کشور نیازمند توافقات سیاسی است

پیرموذن با تاکید بر اینکه مراودات تجاری بین دو کشور نیازمند توافقات سیاسی است که موجب تسهیل امور بازرگانی شود، امیدواریم که این توافقات در دیدار روسای جمهور دو کشور اتفاق بیفتد..

به گفته او، مقرر شده در جلسات آینده دولت‌های دو کشور و در کمیته مشترک اقتصادی، نمایندگان بخش خصوصی و بازرگانی استان اردبیل نیز حضور داشته باشند.

رئیس اتاق اردبیل تصریح کرد: تجار استان اردبیل بیشتر با کشورهای همسایه مراودات بازرگانی دارند و حضور دبیر اول سفارت تاجیکستان در اردبیل می‌تواند باعث افزایش همکاری تجاری ما با این کشور و توسعه همکاری‌های تجاری تجار اردبیلی باشد.

دبیر اول سفارت تاجیکستان نیز در این دیدار گفت: اردبیل و تاجیکستان اشتراکات بسیاری در زمینه فرهنگ و طبیعت دارند، همکاری ما با این استان باید بیشتر از شرایط موجود باشد و امیدوارم این دیدارها باعث افزایش همکاری‌های ما شود.

او افزود: استقلال تاجیکستان ۳۰ ساله می‌شود اما همکاری ما با ایران در زمینه‌های مختلف به‌اندازه‌ای که باید رشد نکرده است، ما درصدد افزایش این همکاری‌ها هستیم و دولت تاجیکستان آماده است که شرایط را برای این همکاری‌ها فراهم کند.

دبیر اول سفارت تاجیکستان در این دیدار تاکید کرد: در زمینه گردشگری، صنایع‌دستی و مناطق صنعتی و تجاری این امکان وجود دارد که روابط تجاری خوبی باهم داشته باشیم، ما از اتاق بازرگانی اردبیل دعوت می‌کنیم که به تاجیکستان سفر کنند تا در این سفر تفاهم‌نامه‌ای را باهم به امضا برسانیم.

او خاطرنشان کرد: همچنین پیشنهاد می‌کنم نمایشگاه‌هایی را دو طرف برگزار کنیم و خانه‌های تجارتی را هم شکل بدهیم که محصولات و خدمات دو طرف را در این مراکز معرفی کنیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=23775

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});