• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
10

معاون اول قوه قضاییه: طلاب تا اتمام دروس‌شان مسئولیت اداری نپذیرند

  • کد خبر : 24449
  • 08 مرداد 1400 - 18:29
معاون اول قوه قضاییه: طلاب تا اتمام دروس‌شان مسئولیت اداری نپذیرند
یاز اکو - معاون اول قوه قضاییه با تاکید بر لزوم ارتقای سواد علمی و دینی طلاب، گفت: طلاب تا زمانی که همه درس‌شان را تمام نکرده‌اند، مسئولیت اداری قبول نکنند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا،  محمد مصدق کهنمویی در مراسم ملبس شدن ۲۰ طلبه تبریزی به لباس روحانیت در شهرستان بناب با تاکید بر ارتقا سواد علمی و دینی طلاب، اظهار کرد: من در دستگاه قضا، نوع برداشت فرد باسواد و کم سواد از قانون را به عینه لمس کردم و از نظر فرد باسواد نوع فهم از قانون بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه طلاب همیشه خدا را ناظر بر اعمال و رفتار خود ببینند، خاطرنشان کرد: طلاب تا زمانی که همه درس شان را تمام نکرده اند مشغولیت اداری را قبول نکنند و همواره رابطه معنوی را حفظ کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز نیز با تبریک عید بزرگ غدیرخم اظهار کرد: غدیر خم نه تاریخ است نه روایت، بلکه غدیر ولایت است.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم با بیان اینکه پشتوانه غدیر رسالت است و پسوند آن امامت و ولایت است؛ افزود: بدون شک واقعه غدیر روزی سرنوشت ساز برای اسلام است.

وی با تبیین اهمیت غدیر در جامعه افزود: وظیفه حوزه و دانشگاه است که با برگزاری نشست های علمی و معرفی در سطوح عمومی و تخصصی از تمام امکانات و زیرساخت های فضای مجازی برای تبلیغ و ترویج غدیر اهتمام نمایند.

حجت الاسلام آل هاشم همچنین با اشاره به ضرورت همت جهادی رسانه ملی برای ترویج معارف و فرهنگ غدیر گفت: امروز در این آشفته بازار که هجمه های زیادی علیه روحانیت انجام می گیرد باید به خانواده های طلاب تبریک گفت که فرزندان خود را برای تحصیل علوم دینی به این خیمه گاه فرستاده اند.

امام جمعه تبریز با اشاره به نقش روحانیت در بیداری اسلامی کشورهای مختلف اظهار کرد: به برکت انقلابی که امام راحل آن را بنیان گذاری کردند و مسیری که مقام معظم رهبری آن را طی می کنند، باعث شده که کشورهای زیادی در دنیا شعارهای اسلامی سردهند.

در این آیین  ۲۰ تن از طلاب حوزه علمیه  شهرستان بناب به  لباس روحانیت ملبس شدند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=24449

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});