• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4
مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز:

پالایشگاه تبریز برای قرارگرفتن در بین ۱۰ شرکت برتر آسیا گام برمی‌دارد

  • کد خبر : 25540
  • 17 مرداد 1400 - 10:07
پالایشگاه تبریز برای قرارگرفتن در بین ۱۰ شرکت برتر آسیا گام برمی‌دارد
یاز اکو - مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز اعلام کرد: پالایشگاه تبریز با ظرفیت تولید ۱۱۰هزار بشکه نفت خام در روز، برای قرار گرفتن در بین ۱۰ شرکت برتر آسیا گام برمی‌دارد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، غلامرضا باقری روز یکشنبه اظهار کرد: در راستای آغاز دور دوم برنامه ریزی راهبردی شرکت پالایش نفت تبریز از نیمه دوم سال ۱۳۹۹، این شرکت گام های خود را برای قرار گرفتن در بین ۱۰ شرکت پتروپالایش برتر آسیا برداشته است و به واسطه ظرفیت تولید روزانه،  هفت درصد از توان تصفیه نفت خام کل کشور را برعهده دارد و مضاعف بر آن بخشی از سوخت مورد نیاز شمال غرب کشور از سوی این شرکت تامین می شود.

وی افزود: گاز مایع، بنزین یورو ۵، نفت گاز معمولی، نفت گاز یورو ۵، نفت کوره، سوخت هواپیما به عنوان محصولات اصلی این شرکت بوده و اکنون محصولات ویژه این شرکت پتروپالایشی را نفتای سبک، V.B، گوگرد گرانول، اتان، بوتان، هگزان، لوبکات، روغن پایه، آیزوفید، آیزوریسایکل، حلال نفتی ۴۰۶-۴۰۴-۴۰۲، بنزن، قیر، ریفورمیت، سبد محصولات روغن (۱۵ نوع)، ضدزنگ و ضدیخ تشکیل می دهند.

وی همچنین گفت: شرکت پالایش نفت تبریز به واسطه فعالیت خود در شرکت اصلی و شرکت های تابعه خود موفق شد تا در سال ۱۳۹۹ به ازای هر سهم از سود ۵هزار و ۸۳۴ ریالی برخوردار شود این درحالیست که سود این شرکت درسال ۱۳۹۸، یک هزار و ۱۰ ریال بود.

توسعه پایدار کسب و کار از طریق مدیریت زنجیره تامین

وی با اشاره به تدوین برنامه ریزی راهبردی شرکت پالایش نفت تبریز در سال ۱۳۹۴، اظهار کرد: دور دوم برنامه ریزی راهبردی شرکت از نیمه دوم سال ۱۳۹۹ آغاز شده و در این راستا شرکت به منظور تامین خوراک، تولید و عرضه فرآورده های نفتی مورد نیاز مشتریان با استانداردهای کیفی روز،  توسعه پایدار و سیستمی کسب و کار از طریق  مدیریت زنجیره تامین، معماری برند و ارتقاء  کیفی محصولات با تاکید بر توانمندی های داخلی این اقدامات را در دستور کار خود قرار داده است.

عضو هیات مدیره شرکت پالایش نفت تبریز یاد آور شد: شرکت در ۱۰ سال گذشته ۹ طرح به ارزش ۳۶۳ میلیون یورو (معادل ۹۰۰.۱۰۸ میلیارد ریال به ارزش روز) را به اجرا  رسانده است.

طرح تصفیه نفت گاز جدید با ظرفیت تولید ۳۰ هزار بشکه در روز 

باقری در بیان مهمترین طرح های به اجرا رسیده این مجموعه، به طرح تصفیه نفت گاز جدید با ظرفیت تولید ۳۰ هزار بشکه در روز  با سرمایه گذاری ۷۰ میلیون یورو، طرح اختلاط و تولید روغن های روانساز با ظرفیت تولید ۴۰ هزار تن با ارزش سرمایه گذاری ۱۵ میلیون یورو، طرح تولید روغن پایه به ظرفیت تولید ۹۰ هزار تن در سال با سرمایه گذاری یک میلیون یورو اشاره کرد.  

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز در بیان برنامه های این شرکت پتروپالایشی با توجه به نیاز روز افزون کشور به فرآورده های نفتی، عنوان کرد: این شرکت همگام با برنامه مشترک توسعه پالایشگاه های کشور پروژه های متعددی را در دست اجرا دارد که مجموع این پروژه ها از بودجه ای به ارزش مصوب یک هزار و ۲۵۸ میلیون یورو برخوردار است که معادل ریالی این بودجه مصوب از رقم ۳۷۷ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال (با نرخ یوروی ۳۰ هزار تومانی) برخوردار شده است.

کسب تندیس طلایی تدوین و ارایه برترین گزارش پایداری شرکتی صنعتی نفت مطابق استاندارد GRI.G۴

باقری همچنین از تصفیه گازهای انتهایی واحد گوگرد TGT، خالص سازی هیدروژن PSA، احداث واحد گوگرد سازی جدید SRU و طرح جامع شرکت جهت کاهش تولید نفت کوره و افزایش کمی و کیفی فرآورده های تولیدی به برخی از این پروژه های در دست این شرکت پتروپالایشی نام برد.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز از کسب تندیس طلایی تدوین و ارایه برترین گزارش پایداری شرکتی صنعتی نفت مطابق استاندارد GRI.G۴، کسب مقام دوم برترین طرح های مدیریتی دنیا (بعد از کشور ژاپن) به عنوان تنها نماینده ایران در جایزه بین المللی کنستانتین در سال ۲۰۱۷، کسب دیپلم افتخار جایزه جهانی کارآفرینی و مدیریت مدرن از بنیاد توسعه مدیریت EIU، انعقاد تفاهم نامه تولید دانش فنی کاتالیست و ساخت تجهیزات مورد نیاز شرکت با دانشگاه تهران و همکاری با  دانشگاه شریف در خصوص استحصال فلزات گرانبها از کاتالیست های مستعمل به عنوان برخی از دستاوردهای این شرکت پتروپالایشی طی پنج سال اخیر نام برد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=25540

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});