• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
5

بهسازی و نظارت مستمر بر کران‌های صخره‌ای روستای تاریخی کندوان

  • کد خبر : 25599
  • 17 مرداد 1400 - 13:54
بهسازی و نظارت مستمر بر کران‌های صخره‌ای روستای تاریخی کندوان
یاز اکو - سرپرست پایگاه ملی روستای تاریخی کندوان از بهسازی و نظارت مستمر بر کران‌های صخره‌ای روستای تاریخی کندوان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از فارس، امیر جدایی با اشاره به اینکه روستای تاریخی کندوان به لحاظ معماری منحصر بفرد و دستکند از جمله آثار منحصربفرد کشور و منطقه محسوب می‌شود، اظهار داشت: خانه‌های دستکند روستای تاریخی کندوان همه‌ساله پذیرای گردشگران بی‌شماری است که از جای‌جای جهان برای تجربه یک‌شب زندگی در خانه‌های سنگی و سفر به اعماق تاریخ به این روستا سفر می‌کنند.

سرپرست پایگاه ملی روستای تاریخی کندوان ادامه داد: با توجه به اهمیت این روستای تاریخی در ابعاد ملی و بین‌المللی، حفاظت و صیانت از آن همواره یکی از اولویت‌های این اداره کل و پایگاه ملی میراث فرهنگی روستای کندوان است، لذا بهسازی و نظارت بر کران‌های این روستا به‌صورت مستمر در دستور کار این اداره‌کل قرار دارد.

او ادامه داد: طی سال‌های اخیر اداره کل میراث فرهنگی استان و پایگاه ملی این روستا در راستای جلوگیری از هرگونه آسیب اقدامات لازم را در قالب مرمت اضطراری انجام دادن است.

جدایی گفت: همچنین در ادامه عملیات اجرایی در این روستای تاریخی و منحصربه‌فرد، دیواری حائل به طول ۲۵ متر در انتهای روستا در راستای جلوگیری از ریزش سنگ اجرا شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=25599

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});