• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
1

معادن باید به تعهدات پرداخت یک درصد درآمد خود عمل کنند

  • کد خبر : 81966
  • 23 مهر 1401 - 13:45
معادن باید به تعهدات پرداخت یک درصد درآمد خود عمل کنند
یاز اکو - نماینده مردم شهرستان اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی از صاحبان معادن منطقه ارسباران خواست به تعهدات خود در قبال پرداخت یک درصد درآمد معدن برای توسعه و بهسازی زیرساختهای مناطق روستایی شهرستان اهر عمل کنند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، احمد محرم زاده، گفت: اگر معادن به تعهدات قانونی در خصوص پرداخت یک درصد از درآمد خود برای توسعه و بهسازی زیرساخت‌های روستاها عمل نمایند، بسیاری از مشکلات روستاهای همجوار معادن حل خواهد شد.

وی همچنین از آغاز عملیات بهسازی و آسفالت‌ریزی ۲۵ کیلومتر راه روستایی در این شهرستان خبر داد.

محرم زاده افزود: عملیات بهسازی و آسفالت‌ریزی در روستاهای منتهی به معدن مس مزرعه به طول ۲۵ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال توسط شرکت ملی صنایع مس ایران از محل مسئولیت‌های اجتماعی انجام خواهد شد.

لزوم حل مشکل محور مواصلاتی روستاهای اهر

وی افزود: باتوجه به اینکه محور مواصلاتی روستاهای یخفروزان، قلندر، مزرعه، گاودل، مصطفی چایی، جوانشیخ و بخشی از ییلاقات شهرستان اهر بر اثر تردد ماشین‌آلات سنگین معدن مزرعه تخریب شده بود، به همین خاطر از شرکت ملی صنایع مس ایران درخواست شد تا جهت حل مشکل اهالی این روستاها، از محل مسئولیت‌های اجتماعی اقدام نمایند.

محرم زاده گفت: روسازی راه باید به گونه‌ای اجرا گردد که در تمام شرایط آب و هوایی قابل استفاده باشد و بتواند وزن وسایل نقلیه را تحمل نماید و در این راستا پروژه حاضر به روش روسازی با بتن و آسفالت (رد میکس) انجام خواهد گرفت تا هم در برابر سرمای منطقه و هم در برابر میزان تردد ماشین‌آلات سنگین معادن، مقاوم باشد.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس افزود: طی مذاکراتی که با مسئولان معادن انجرد و آهک گوره درق نیز صورت گرفته، مقرر شده تا مسیر ۳۵ کیلومتری سه راهی یخفروزان تا معدن انجرد و مسیر ۲۰ کیلومتری روستای دامن آباد تا معدن آهک نیز بصورت جداگانه با هزینه شرکت مهراصل و صنایع مس ایران احداث، بهسازی و آسفالت‌ریزی شود که انتظار داریم مسئولان این معادن هم در اسرع وقت به وعده خود عمل نمایند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=81966

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});