• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
11

اعطای نشان درجه یک هنر به هنرمند تبریزی

  • کد خبر : 26575
  • 25 مرداد 1400 - 10:23
اعطای نشان درجه یک هنر به هنرمند تبریزی
یاز اکو - محمدعلی جدیدالاسلام هنرمند نام آشنای تبریز، موفق به کسب نشان درجه یک هنر (دکترا) از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، این هنرمند و مجموعه دار شناخته شده تبریزی نشان درجه ۲ هنر را در سال ۸۹ دریافت کرده بود و پس از گذر فرایند اداری و بررسی در شورای ارزشیابی هنرمندان کشور موفق به کسب نشان درجه یک هنر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد.
وی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو گفت: پس از دریافت نشان درجه دو هنر می بایست ۴ سال زمان بگذرد تا برای کسب نشان درجه یک اقدام کنیم. شرایط روحی و وضعیت موزه در تبریز عملا مرا از این فضا دور کرده بود، پس از انتقال موزه عکاسی به تهران مصمم شدم تا برای دریافت این نشان ارزشمند تلاش کنم.
وی افزود: مدارک و اسناد برگزاری نمایشگاه ها، مصاحبه ها، مقالات و کتب تدریسی در دانشگاه ها و آموزشگاه ها برای بررسی در شورای ارزشیابی وزارت ارشاد ضروری است.
وی ادامه داد: پس از گذشت ۴ ماه و تشکیل جلسه شورای ارزشیابی هنرمندان خوشبختانه به من اطلاع دادند که پرونده من تایید شده و در هفته پیش رو طی آیینی گواهینامه نشان درجه یک هنر را دریافت خواهم کرد‌.
گفتنی است؛ محمدعلی جدیدالاسلام متولد ۱۷ فروردین ۱۳۳۱ در تبریز است. چندین دهه تلاش وی برای جمع آوری اسناد، تاریخ عکاسی در تبریز و ایران وی را به چهره ای نام آشنا و شناخته شده در عرصه هنر و عکاسی بدل کرده است.
چندی پیش در ادامه ی کم لطفی های مدیران استانی، نمایشگاه دائمی دوربین ها و عکاسی وی در مجموعه برج آزادی تهران گشایش یافت.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=26575

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});