• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
9

سدهای آذربایجان غربی، جاذبه گردشگری می شوند

  • کد خبر : 26759
  • 26 مرداد 1400 - 14:06
سدهای آذربایجان غربی، جاذبه گردشگری می شوند
یاز اکو - مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: سدهای استان که پیش از این نیز در ایام نوروز میزبان گردشگران بودند، با برنامه ریزی صورت گرفته به عنوان جاذبه گردشگری میزبان ایرانگردان و جهانگردان خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، یاسر رهبردین روز سه شنبه با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری بین وزارتخانه های نیرو و گردشگری در راستای توسعه ظرفیت گردشگری سدهای کشور افزود: در این راستا، برنامه های ویژه ای برای توسعه این بخش در استان اجرایی شده است.

وی اضافه کرد: سدهای شهرچای ارومیه و حسنلوی نقده در مراحل پایانی واگذاری به سرمایه گذاران بخش گردشگری هستند که می تواند نتایج بسیار خوبی را برای توسعه این صنعت در استان داشته باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی بیان کرد: ۱۲ سد و تاسیسات آبی دیگر نیز در استان در مرحله بعدی واگذاری هستند که از جمله آنها می توان به سدهای شهید کاظمی بوکان، ساروق تکاب، شهید قنبری و بارون ماکو، زولا و دریک سلماس، سد مهاباد و آغ چای چایپاره اشاره کرد.

رهبردین با بیان اینکه این حوزه، ظرفیت خوبی برای سرمایه گذاری است، ادامه داد: فقط در ایام نوروز سال های پیش از شیوع کرونا، دهها هزار نفر طی حدود ۱۰ روز از سدهای آذربایجان غربی بازدید داشتند که باید از این ظرفیت، بیش از پیش استفاده کرد.

آذربایجان غربی۱۴ سد در شمال و جنوب استان دارد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=26759

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});