• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
7

آیا تعطیلات ستاد کرونا برای کارگران جزء اضافه کاری محسوب می شود؟

  • کد خبر : 27071
  • 30 مرداد 1400 - 10:42
آیا تعطیلات ستاد کرونا برای کارگران جزء اضافه کاری محسوب می شود؟
یاز اکو - مشاور روابط کار اظهار کرد: طبق قانون اضافه کاری زمانی تایید می شود که کارگر یا در روز کارگر یا تعطیل رسمی مشغول به کار باشد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از عصر ایران، آرمین خوشوقتی گفت: در ماده ۶۲ و ۶۳ قانون کار سه نوع تعطیل برای کارگران تعریف شده که شامل جمعه، تعطیلات رسمی و یازدهم اردیبهشت (روز کارگر) می باشد و اگر خارج از اینها باشد، تعطیلی رسمی باید بر اساس پیشنهاد هیات وزیران به روسای قوه مقننه و قوه مجریه صورت بگیرد.

خوشوقتی اضافه کرد: طبق قانون اضافه کاری زمانی تایید می شود که کارگر یا در روز کارگر یا تعطیل رسمی مشغول به کار باشد.

وی عنوان کرد: اخیرا ستاد کرونا تعطیل رسمی اعلام نکرده، در واقع تعطیل سراسری برای صنوف بوده یعنی اینکه آنها باید بسته باشند اما به این معنی نیست که کارگران اصناف کار نکنند. به عنوان مثال اگر شخصی کارگاه کفاشی داشته باشد در آن روز کرکره مغازه باید پایین باشد اما به عنوان مثال می توان کارگران را در کارهای دیگری مثال نظافت یا منظم کردن محیط کار بکار گرفت.

مشاور روابط کار بیان کرد: در تمام اعلامیه های ستاد کرونا، تعطیلی سراسری ذکر شده، بنابراین تعطیلی سراسری با رسمی تفاوت دارد. هر زمانی در اطلاعیه ای اعلام شود که تعطیل رسمی است، آن موقع می توان برای کارگر با نرخ ۱٫۴ درصد اضافه کاری محاسبه کرد. بنابراین تعطیلات اخیر ستاد کرونا برای بخش خصوصی و مغازه ها الزام آور نیست، البته اینجا لازم است که کرکره ها پایین باشد تا مشتری ها مراجعه نکنند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=27071

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});