• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
8

بحران آب در شهر اورلاندو آمریکا در پی موج جدید بحران کرونا

  • کد خبر : 27089
  • 30 مرداد 1400 - 11:51
بحران آب در شهر اورلاندو آمریکا در پی موج جدید بحران کرونا
یاز اکو - شهردار شهر "اورلاندو" در ایالت "فلوریدا" آمریکا از مردم این شهر خواسته تا با صرفه جویی در مصرف آب جان بیماران بستری در بیمارستان ها را نجات دهند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از سی ان ان، در پی وخامت وضعیت شیوع سویه دلتا ویروس کرونا در شهر اورلاندو آمریکا، شهردار این شهر از مردم خواسته تا اطلاع ثانوی از آبیاری چمن ها و شستشوی اتومبیل و مصارف غیرضروری آب خودداری کنند تا مشکل کمبود اکسیژن مایع بیمارستان ها رفع شود.

“بادی دایِر” شهردار اورلاندو در یک نشست خبری گفت:” اولویت شماره یک اکنون تامین اکسیژن مایع برای صدها بیمار کرونایی بستری در بیمارستان هاست.

او افزود: وسایلی که معمولا برای تصفیه آب استفاده می شود، هم اینک به دلیل موج جدید همه گیری کرونا برای استفاده بیماران به بیمارستان ها منتقل می شود.

گفتنی است آب شهر اورلاندو که پیشتر به دلیل رنگ کدر و بویی شبیه به تخم مرغ گندیده، کیفیت خوبی نداشت از سال های دهه ۱۹۹۰ با اکسیژن مایع تصفیه می شود تا به سطحی قابل قبول و استاندارد برسد، و اکنون به دلیل وخامت وضعیت بستری بیماران کرونایی بیمارستان های این شهر به اکسیژن مایع نیاز مبرمی دارند.

مسئولان آب شهری اورلاندو گفته اند مصرف هفتگی اکسیژن مایع آنها برای تصفیه آب شهر ۱۰ کامیون است که اخیرا به دلیل مصارف بیمارستانی این تعداد به ۵ تا ۷ کامیون در هفته کاهش یافته است.

“لیندا فرون” از مدیران شرکت آب و فاضلاب شهر اورلاندو گفته است در این شهر به طور متوسط حدود ۴۰ درصد از آب آشامیدنی تصفیه شده برای آبیاری محوطه و چمنکاری ها استفاده می شود، بنابراین اگر شهروندان آبیاری چمن ها، شستشوی ماشین یا استفاده از پمپ های فشار آب را متوقف کنند، فشار بر منابع آب تا حد زیادی کاهش می یابد.

پیشنهاد صرفه جویی ۲ هفته ای آب 

شرکت آب و فاضلاب به شهروندان توصیه کرده دستکم تا مدت ۲ هفته آتی در مصرف آب صرفه جویی کنند تا موج جدید همه گیری کرونا فروکش کرده و نیازهای بیمارستانی کاهش یابد.

مقامات بهداشتی اورلاندو گفته اند در این شهر ۱۶۲۰ نفر به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شده اند که این میزان بی سابقه ۲ برابر پیک ابتلا در زمستان سال گذشته است.

دکتر “وینسنت هسو” مدیر اجرایی پیشگیری از بیماری و اپیدمیولوژیست درباره موج همه گیری اخیر سویه دلتا گفته است: “متأسفانه این بحرانی با ابعاد بی سابقه است.”

در موج همه گیری جدید سویه دلتا ویروس کرونا در آمریکا شمار بیماران کرونایی در یک ماه گذشته دستکم ۴ برابر افزایش یافته است. این کشور هم اینک بالاترین آمار روزانه ابتلا به کرونا در جهان را دارد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=27089

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});