• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
12

استاندار آذربایجان‌شرقی بر تکمیل ایستگاه پمپاژ پایاب سد سهند تاکید کرد

  • کد خبر : 30655
  • 28 شهریور 1400 - 8:53
استاندار آذربایجان‌شرقی بر تکمیل ایستگاه پمپاژ پایاب سد سهند تاکید کرد
یاز اکو - استاندار آذربایجان شرقی با توجه به اینکه به زودی کشت پاییزه آغاز می‌شود بر ضرورت تسریع در تکمیل ایستگاه های پمپاژ پایاب سد سهند تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، محمدرضا پورمحمدی در جلسه بررسی مشکلات پایاب سد سهند اظهار داشت: هشترود و چاراویماق قطب کشاورزی استان هستند و باید توجه ویژه ای به اجرای پایاب سد سهند شود.

وی با تاکید بر اینکه باید تمام تلاش خود را برای جلب رضایتمندی مردم انجام دهیم، ادامه داد: ضروری است ایستگاه های پمپاژ ps۳ و ps۴ تکمیل شوند.

پورمحمدی افزود: در کنار اقداماتی که انجام می شود باید فرماندار شهرستان هشترود پیگیری کند تا بهره برداران تشکیل پرونده دهند.

وی اظهار داشت: سازمان برنامه و بودجه نسبت به تخصیص ۲ میلیارد تومان برای این طرح که در قانون بودجه آمده تسریع کند و تخصیص پنج میلیارد تومان از محل طرح توازن نیز از طریق استانداری و نماینده مردم هشترود پیگیری شود.

استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: چاراویماق محروم ترین منطقه استان است و سازمان برنامه و بودجه باید اولویت بیشتری در تخصیص منابع به این شهرستان داشته باشد .

وی با تاکید بر اینکه تعهد دوطرفه بین پیمانکار و دستگاه اجرایی وجود داشته باشد، تاکید کرد: ضروری است ایستگاه ps۴ نیز با سرعت بیشتر اجرا شود.

از عمر مفید سد چیزی باقی نمانده است

نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه اظهار داشت: هشترود شهرستان تک قطبی است و مردم آن از طریق کشاورزی امرار معاش می کنند که برای جلوگیری از مهاجرت اهالی این شهرستان تامین آب زراعی ضروری است.

حمزه امینی افزود: جهادکشاورزی و آب منطقه ای همکاری و تعامل خوبی برای اجرای پروژه پایاب سهند دارند ولی مجری طرح در اجرا ضعیف عمل کرده است.

وی ادامه داد: از عمر مفید سد چیزی باقی نمانده است و ضروری است فاز یک هر چه زودتر به اتمام برسد و ۴ فاز بعدی نیز اجرایی شود.

امینی اظهار داشت: متاسفانه وعده اتمام ایستگاه ps۳ عملیاتی نشده و این امر موجب ایجاد بدبینی اهالی نسبت به مسوولان شده است.

وی ادامه داد: در اجرا کمی تعلل وجود دارد که ضروری است مدیرعامل شرکت آب منطقه ای نظارت و توجه جدی بر اجرا داشته باشد تا حداقل فاز یک به زودی به اتمام برسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: پیگیری های لازم برای اجرای پروژه انجام شده و سازو کارها نیز تعریف شده است.

جواد رحمتی افزود: تعاملات خوبی بین دستگاه ها وجود دارد و تلاش می شود با اتمام فاز یک در فصل کشت، آب به اراضی کشاورزی برسد.

فرماندار شهرستان هشترود در این جلسه اعلام کرد: براساس تفاهم نامه سه جانبه ای که در دی ماه سال ۹۷ منعقد شده تکمیل ایستگاه ps۳ ، احداث ایستگاه ps۴، تکمیل هزار هکتار از شبکه و تامین ۵ مگاوات برق مورد نیاز پایاب از مفاد این تفاهم نامه بوده است.

ضروری است ایستگاه ps۳ در یک و نیم ماه آینده به اتمام برسد

امین امینیان افزود: وظیفه دستگاه ها از جمله شرکت آب منطقه ای، جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی در این تفاهم نامه به صورت کامل آمده است که براساس برآوردهای اولیه برای تکمیل پروژه ۸.۵ میلیارد تومان توسط آب منطقه ای در قالب تجهیزات، ۹ میلیارد تومان توسط جهادکشاورزی در قالب کمک یارانه ای بلاعوض ماده ۱۱ و ۱۰ میلیارد تومان نیز باید توسط اهالی به ازای هر هکتار مشارکت کنند.

وی ادامه داد: در این تفاهم نامه زمان بندی اجرای پروژه از شروع تا پایان ۹ ماه در نظر گرفته شده بود که متاسفانه به دلیل تورم و افزایش هزینه ها مشکلاتی در اجرا به وجود آمده است.

وی اظهار داشت: ۸.۵ مگا ولت آمپر برق تامین شده که بیش از میزان پیش بینی شده در تفاهم نامه بوده و به بهره برداری رسیده است.

امینیان گفت: ایستگاه ps۳ ناقص است و هیچ اقدامی در ایستگاه ps۴ به جز خرید زمین برای آن انجام نشده است و از یکهزار هکتار شبکه نیز ۹۰۰ هکتار تحویل داده شده است.

وی افزود: فصل کاری پشت سرگذاشته شده است و با توجه به اینکه بخش نظرکهریزی سردسیرترین بخش هشترود است ضروری است ایستگاه ps۳ در یک و نیم ماه آینده به اتمام برسد.

وی خاطرنشان کرد: بانک کشاورزی تا کنون ۸ میلیارد و ۳۰ میلیون تومان از ۱۰ میلیارد تومان قرارداد و جهاد کشاورزی از ۹ میلیارد تومان، هفت میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان پرداخت کرده است .

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=30655

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});