• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
5
گزارش یاز اکو از متن تا حاشیه انتخاب شهردار سهند

هشت گزینه برای تصدی مدیریت شهر سهند

  • کد خبر : 27294
  • 01 شهریور 1400 - 9:12
هشت گزینه برای تصدی مدیریت شهر سهند
یاز اکو - رئیس شورای شهر سهند عنوان کرد: هیچ گزینه قطعی برای تصدی شهرداری سهند نداریم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، وی با تکذیب اخبار منتشر شده در ارتباط با دو گزینه احتمالی برای تصدی شهرداری سهند گفت: در حال حاضر هشت گزینه برای ارزیابی و انتخاب شهردار در دست داریم.

وی با انتقاد از حواشی پیش آمده در انتخاب شهردار گفت: اینکه سه نفر بخواهند نظر خود را بر جمع تحمیل کنند و در پایان با ترک جلسه آن را از اکثریت بیندازند پذیرفته نیست.
وی تاکید کرد: ما در انتخاب شهردار به‌دنبال فردی هستیم که منتخب هر هفت عضو شورا باشد و به طور حتم با وجود فشار ها و معرفی گزینه‌های تحمیلی به طور مستقل تصمیم خواهیم گرفت.

علی اصغر علی زاده داشتن توانایی در ساماندهی اداری و خروج شهرداری از رکود را مهمترین شاخصه‌ها در انتخاب گزینه‌های  شهرداری دانست.

این جلسه در حالی  با حضور ۴ عضو از ۷ عضو شورای سهند برگزار شد که بنا بود تا با ارزیابی هشت گزینه،  دو نفر را برای رای گیری نهایی روز سه‌شنبه معرفی کنند حال آنکه با اختلاف نظر و ترک ۳ عضو از اکثریت افتاد‌.

رئیس شورای شهر سهند با ابراز تاسف از چنین رویدادی گفت: نمی شود شهری را با ۱۸۰ هزار نفر جمعیت با نظر شخصی و بدون توجه به نظر جمع اداره کرد.

وی تاکید کرد: شهرداری قوی و یا شورای قوی لازمه هم بوده و در ارتباط مستقیم با یکدیگرند.

وی در ادامه تکمیل نشدن تصفیه‌خانه سهند را یک مشکل بزرگ برای این شهر دانست و افزود: معضل کمبود فضای سبز ناشی از نبود آب است و ضروری است تا هرچه زودتر اقدامات عاجل در این خصوص انجام گیرد.

وی ضعف حمل و نقل شهری را از دیگر مشکلات شهروندان دانست و قول داد تا بزودی تاکسی ون ها از ورودی در مسیر لاله به طرف سهند و برعکس برای تسهیل در رفت و آمد شهروندان راه‌اندازی شود.

وی نبود شعب بانک ها در شهر سهند را مشکلی بزرگ برای این شهر دانست و افزود: چرا نباید شهری با بیش از ۱۸۰ هزار نفر از نبود شعب بانک‌های مختلف رنج ببرد. وی خواستار نمایندگان مجلس برای حل این مشکل شد.

تعامل با شرکت عمران یک ضرورت است

علی اصغر علی زاده با بیان اینکه تعامل با شرکت عمران سهند یک ضرورت است، افزود: شرکت عمران موظف به تامین زیرساخت هاست ولی لازم است تا با برگزاری نشست‌ها به‌دنبال تحقق اولویت‌ها باشیم.

وی تصریح کرد: اگر قرار است با احداث فاز پنج یا مسکن طرح اقدام ملی کار و پروژه بقیه فازها ناتمام بماند لازم است تا براساس اولویت پروژهای جدید حتی اگر نفع مالی برای شهر دارد، متوقف شود.

وی گفت: در سهند پروژه‌های احداث شده توسط شهرداری که بیش از ۲ میلیارد تومان هزینه در پی داشته اما نه برنامه‌ای برای شیوه بهره‌برداری داشته و نه حتی زمین متعلق به شهرداری بوده است!

رئیس شورای شهر سهند  تاکید کرد اعضای شورا هیچ نقشی در استخدام های سفارشی در شهرداری سهند نخواهند داشت.

وی افزود: تلاش بر این است تا از پیمانکاران بومی سهند برای پروژه های شهر بهره‌مند شویم.

وی با بیان اینکه هیچ چیز برای مخفی کردن وجود ندارد، تصریح کرد: تمام جلسات شورا به شکل علنی برگزار خواهدشد.

وی در ادامه با تاکید بر شفاف‌سازی در عملکرد خود، لیست اموال خود را در اختیار خبرنگاران گذاشت و از دیگر اعضای شورا خواست به این روند تداوم بخشند.

صالحی دیگر عضو شورای شهر سهند در این جلسه گفت: مافیا فضای مجازی و خبری سهند را با اخبار مسموم و هدفمند شانتاژ می کند و این از قبل انتخابات تا انتخاب شهردار و مانور بر روی بعضی گزینه‌ها ادامه دارد.

وی در خصوص برخی حواشی پیش‌آمده در مورد صلاحیت یکی از گزینه‌های شهرداری سهند گفت: ممکن است کسی تخلف اداری داشته باشد اما این بی‌انصافی است که تمام عملکرد و نقاط مثبت وی را نادیده بگیریم. تخلف اداری با پرونده دادگاهی متفاوت است.

جلسه انتخاب شهردار سهند سه شنبه این هفته با حضور خبرنگاران و به شکل علنی برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=27294

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});