• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
5

وجود ۲۸ شهرک و ناحیه صنعتی دولتی و غیردولتی در استان اردبیل

  • کد خبر : 27323
  • 01 شهریور 1400 - 10:59
وجود ۲۸ شهرک و ناحیه صنعتی دولتی و غیردولتی در استان اردبیل
یاز اکو - مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل گفت: استان اردبیل در سال ۱۳۷۳ که به استان تبدیل شد تنها دارای یک شهرک صنعتی اردبیل(۱) بود ولی اینک به لطف استان شدن اردبیل و هم‌چنین اقدامات توسعه‌ای مسؤولان، این استان دارای ۲۸ شهرک و ناحیه صنعتی دولتی و غیردولتی است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، به نقل از روابط عمومی شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، محمد اهلی در جریان بازدید از شهرک صنعتی اردبیل(۲) اظهار کرد: با تامین اراضی و زیرساخت‌های انجام شده، مساحت شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان از ۵۰ هکتار سال ۱۳۷۳ به بیش از یک هزار و ۶۰۰ هکتار افزایش یافته است.

وی افزود: از این بین یک هزار و ۴۰۰ هکتار از مساحت شهرک‌های صنعتی استان مربوط به شهرک‌های دولتی است که این مساحت ۲۰ شهرک و ناحیه صنعتی را شامل می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل بیان کرد: در حدود ۲۰۰ هکتار هم از اراضی شهرک‌های صنعتی مربوط به ۸ شهرک صنعتی غیردولتی است که از این حیث هم از افزایش فوق العاده‌ای برخوردار بوده‌ایم چونکه در زمان تاسیس استان اردبیل، این استان هیچگونه شهرک و یا ناحیه صنعتی خصوصی نداشت که البته اکثر شهرک‌های غیردولتی در طول این چند سال اخیر ایجاد شده است.

اهلی ایجاد شهرک‌ها و نواحی صنعتی جدید در جای جای نقاط استان را زمینه ساز توسعه صنعت و ایجاد اشتغال در این مناطق دانست و ادامه داد: با احداث و توسعه شهرک‌های صنعتی جدید، زمینه حضور سرمایه‌گذاران در سطح استان فراهم خواهد شد که برای تحقق این امر مهم بایستی توسعه شهرک‌های صنعتی در راس امور مسؤولان استانی قرار گیرد.

وی گفت: کمبود زمین در برخی از مناطق یکی از مشکلات حال حاضر در بخش سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی استان بوده و امیدواریم تا با توسعه و احداث شهرک‌ها و نواحی صنعتی جدید مشکل کمبود زمین در این نقاط با توجه به استقبال سرمایه‌گذاران برطرف گردد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=27323

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});