• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
9

نماینده تبریز: چینش کابینۀ رئیسی، مطابق اولویت‌ اقتصاد کشور نیست

  • کد خبر : 27346
  • 01 شهریور 1400 - 12:59
نماینده تبریز: چینش کابینۀ رئیسی، مطابق اولویت‌ اقتصاد کشور نیست
یاز اکو - نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وزرای پیشنهادی کابینه سیزدهم گفت: چینش کابینه با لحاظ کردن اولویت های امروز کشور اتفاق نیفتاده است و فردی که این کار را کرده است به اولویت های کشور واقف نبوده است، در واقع نوع چینش کابینه از این حکایت می کند که رئیس جمهور نسبت به اولویت های کشور آگاه نبوده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از عصر ایران، احمد علیرضا بیگی گفت: الان دغدغه کشور بیشتر حول مشکلات اقتصادی است، ضرورت اصلاح اقتصادی را بیش از بیش احساس می کنیم. تغییر در حوزه های اقتصادی ضروری است اما آنچه که اتفاق افتاده است نشان می‌دهد که شاید این موضوع دغدغه و اولویت رئیس جمهور نیست.

وی ادامه داد: وزراء پیشنهادی اقتصادی قادر به ایجاد تغییر در وضعیت اقتصادی کشور نیستند در واقع این تیم اقتصادی نمی‌توانند واسطه ای برای ایجاد یک تحول بزرگ باشد، اقتصاد ما باید واقعی شود، اقتصاد مردم پایه تقویت شود و دولت از حوزه اقتصاد خارج شود ولی عملا آنچه که در مجلس شاهد آن هستیم این است که در برنامه وزراء اقتصادی چنین اراده ای برای تغییر مشاهده نمی شود.

این تیم اقتصادی نمی تواند به مطالبه ملت پاسخ دهد

نماینده مردم تبریز با بیان اینکه نمی دانیم پشت پرده چینش کابینه چه اتفاقی افتاده است که محصولش معرفی چنین وزرایی است گفت: این تیم اقتصادی نخواهد توانست به مطالبه جدی ملت ایران پاسخ دهد.

وی ادامه داد: اگر ما فارغ از دلبستگی های حزبی به موضوع نگاه کنیم و صرفا بر رسالتی که مردم بر دوش ما گذاشته اند بیندیشیم و برای ما اولویت اول مطالبات مردم باشد قطعا به این تیم اقتصادی رای مثبت نمی دهیم ،مردم همه جا از فقر می نالند و اگر می خواهیم به این مردم توجه کنیم باید مطالبه جدی مان تحول در حوزه اقتصاد باشد.

بیگی گفت: ما در حوزه امنیتی و نظامی مشکلی نداریم که بخواهیم در مورد وزرای آن نگرانی داشته باشیم. در حال حاضر گذران زندگی مردم با مشکل جدی مواجهه است و ما در این حوزه حرف داریم شاید در حوزه های امنیتی و نظامی نیز نگرانی هایی باشد اما الان اصل موضوع حل مشکلات اقتصادی است.

بیشتر وزرای پیشنهادی رای می آورند

وی در مورد اینکه مجلس صلاحیت چند نفر از وزرای پیشنهادی را تایید می کند گفت: بیشتر وزرای پیشنهادی رای می آورند و شاید یکی دو نفر موفق به کسب رای اعتماد مجلس نشوند البته ممکن است که اصلا کسی هم نیفتد و همه رای بیاورند.

این عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها در مورد یکدست شدن قوای سه گانه و سایر نهادهای حاکمیتی گفت: گرچه از لحاظ سمت گیری سیاسی مجلس یکدست است اما در مواردی می بینیم که همین مجلس یکدست عمل نمی کند، مخالفت های نمایندگان در مورد کابینه و وزرا ازاین حکایت می کند که مجلس یکدست نیست، در مورد طرح صیانت از حقوق کاربران با اختلاف یک رای با لغو اصل ۸۵ آن مخالفت شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این یکدست شدن برای نظام آسیب‌زا نیست، گفت: گذشت زمان خیلی چیزها را مشخص می‌کند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=27346

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});