• امروز : یکشنبه - ۲۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 12 May - 2024
6

فرش‌ها با چمدان صادر می‌شود

  • کد خبر : 27343
  • 01 شهریور 1400 - 12:52
فرش‌ها با چمدان صادر می‌شود
یاز اکو - مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: فرش‌های ریزبافت بیشتر به صورت چمدانی و از فرودگاه امام صادر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، میرهاشم سیداحمدی، با اشاره به صادرات فرش دستباف، اظهار کرد: در حال حاضر در استان صادرکننده فرش نداریم و در گذشته نیز با وجود حجم بالای تولید فرش در استان، فرش این منطقه به نام قم و توسط تجار این استان صادر می‌شد.

وی افزود: در حال حاضر فرش‌ ریزبافت ذائقه اصلی بازارهای جهانی برای فرش دستباف است که به خاطر حجم کمی که دارد، به صورت هوایی صادر می‌شود ولی چون در استان فرودگاه بین‌المللی وجود ندارد، فرش‌های ریزبافت با وجود گران‌ بودن، بیشتر از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) صادر می‌شود.

این مسئول ادامه داد: علاوه ‌بر نبود تاجر تخصصی، ذائقه بازار فرش نیز تغییر کرده و بر صادرات فرش تاثیر داشته است، در گذشته فرش حجیم بیش از هر نوع دیگر صادر می‌شد که در استان نیز غالب فرش‌های بافته شده در این بخش است و حال با اعمال تحریم‌ها و تغییر ذائقه بازار، شاهد کاهش در صادرات فرش هستیم.

مدیرکل گمرک استان زنجان تصریح کرد: کیفیت فرش دستباف استان زنجان منحصر به فرد است که طبیعی بودن مواد پشم و ابریشم و رنگ مورد استفاده در تولیدات فرش زنجان باعث افزایش کیفیت این فرش‌ها می‌شود ولی نبود صادرکننده تخصصی، وجود تحریم‌های شدید، نبود زیرساخت صادرات از قبیل فرودگاه ‌بین‌المللی که علاوه ‌بر فرش زنجان می‌تواند محلی برای صادرات فرش سایر استان‌ها باشد، تاثیر بالایی بر مهجور ماندن صادرات فرش استان گذاشته است.

سیداحمدی یادآور شد: برای بهبود وضعیت صادرات فرش استان در ابتدا باید برندی برای این محصول تعریف و همه تولیدات استان تحت این برند به بازار عرضه شود؛ تا زمانی که تولیدکنندگان برند واحدی نداشته باشند، نمی‌توانند گامی را برای آغاز راه صادرات فرش بردارند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=27343

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});