• امروز : جمعه - ۲۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 10 May - 2024
5

مودیز: بانک های آذربایجان از نظر کارآیی هزینه در بین کشورهای حوزه CIS پیش رو هستند

  • کد خبر : 27361
  • 01 شهریور 1400 - 14:12
مودیز: بانک های آذربایجان از نظر کارآیی هزینه در بین کشورهای حوزه CIS پیش رو هستند
یاز اکو - سرویس سرمایه گذاران مودیز بر اساس مطالعه جدید اعلام کرد بانک های جمهوری آذربایجان از نظر "سود و هزینه" در رتبه برتر میان کشورهای حوزه CIS قرار دارند.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از بنکر آز، بر اساس نتایج سال ۲۰۲۰ این رقم در حوزه بانکی آذربایجان ۴۳ درصد بوده است و این کشور از کشورهایی مانند اوکراین (۷۵ درصد)، بلاروس (۵۲ درصد)، روسیه (۴۵ درصد) و ازبکستان (۴۵ درصد) جلوتر است. هرچه این نسبت کمتر باشد، کسب و کار سودآورتر است.

مودی می گوید: دلیل این که این شاخص در آذربایجان از این کشورها بهتر است این است که حجم بانکداری خرده فروشی، که معمولاً بیشترین نیروی کار و هزینه را در بانک های محلی می طلبد، کمتر از نیمی از کل فعالیت است.علاوه بر این به عنوان بخشی از بهینه سازی هزینه، بانک های محلی تعداد شعب و کارکنان خود را کاهش می دهند.

با این حال آژانس مودی می گوید که بخش بانکداری خرده فروشی که در حال حاضر در حال رشد است می تواند هزینه ها را افزایش داده و بر نسبت هزینه و سود تأثیر منفی بگذارد.

مودی معتقد است روند دیجیتالی شدن به بانک های محلی کمک می کند تا هزینه های توسعه تجارت خرده فروشی خود را جبران کرده و کمیسیون ها و سایر هزینه ها را افزایش دهند.

بنابراین به گفته این آژانس، مقرون به صرفه بودن بانک های آذربایجان از رشد بانکداری دیجیتال سود خواهد برد.

به گفته بانک مرکزی آذربایجان در نیمه اول سال ۲۰۲۱ ، حجم انتقال مشتریان از طریق خدمات بانکداری اینترنتی ۵۸.۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته و حجم نقل و انتقالات از طریق خدمات بانکداری تلفن همراه ۲.۴ برابر افزایش یافته است و به ۵۹ میلیارد منات رسیده است. در نیمه اول سال جاری کل حجم نقل و انتقالات از حساب های جاری مشتریان بانک ها ۹۳.۳ میلیارد منات بوده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=27361

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});