• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
7

در چه صورت پنجشنبه برای کارگران اضافه کاری محسوب می شود؟

  • کد خبر : 27510
  • 02 شهریور 1400 - 17:31
در چه صورت پنجشنبه برای کارگران اضافه کاری محسوب می شود؟
یاز اکو - در چه صورت روزهای پنجشنبه برای کارگران اضافه کاری محسوب می‌شود؟

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از عصر ایران، وحید حاجی زاده مشاور روابط کار در این باره گفت: مجموعه‌هایی وجود دارد که ساعت کاری آن‌ها از روز شنبه تا روز چهارشنبه تعریف شده که طبق قانون باید ۴۴ ساعت در هفته را پر کنند.

وی افزود: در قانون کار هفته تعریف شده که به این ترتیب به غیر از روز جمعه، کارفرما می‌تواند ساعات کار هفته را در شش روز دیگر تقسیم کند. اما باید به این نکته توجه شود، شرکت‌هایی که از شنبه تا چهارشنبه کار می‌کنند و پنجشنبه اشتغال به کار ندارند، با توجه به اینکه ۴۴ ساعت کاری آن‌ها در هفته تکمیل شده، پنجشنبه آن‌ها اضافه کاری محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه به این نکته توجه شود که ملاک کار در هفته تعداد روز‌های کاری نیست، بلکه ساعات کاری است، لذا ممکن هست شرکتی ۴۴ ساعت هفتگی را در سه روز یا چهار روز تقسیم کند، خاطرنشان کرد: متاسفانه شرکت‌هایی که تا چهارشنبه هستند، پنجشنبه را روز کاری (عادی) محاسبه می‌کنند و می‌گویند که موظف هستید این روز هم کار کنید و جمعه روز تعطیل است. این اشتباه است، چون تا روز چهارشنبه کارگران ساعت کار موظف را پر می‌کنند، روز پنجشنبه از ساعت اول اضافه کار می‌باشد یعنی علاوه بر مزد آن روز، ۴۰ درصد فوق‌العاده اضافه کاری محاسبه و پرداخت شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=27510

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});