• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
9

شهردار جدید اهر معرفی شد

  • کد خبر : 27756
  • 04 شهریور 1400 - 13:52
شهردار جدید اهر معرفی شد
یاز اکو - با حضور اعضای شورای اسلامی شهر اهر و جمعی از مسئولان این شهرستان در جلسه فوق العاده شورای شهر اهر برای انتخاب شهردار، محمد سرقینی به عنوان شهردار جدید اهر معرفی شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، در این جلسه که با حضور کلیه اعضای هفت نفره شورای اسلامی شهر اهر برگزار شد، محمد سرقینی با کسب شش رای از هفت رای اعضای این شورا به عنوان  شهردار دوره ششمین شورای اسلامی شهر اهر انتخاب شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اهر ابوالفضل رضایی فرد در خصوص انتخاب شهردار اهر، گفت: با حضور نماینده فرمانداری، اعضای ششمین دوره شورای اسلامی از بین متقاضیان تصدی پست شهرداری که پس از برگزاری جلسات متعدد و بررسی‌های رزومه‌ای متقاضیان، نهایتا از بین علی حسین‌پور و محمد سرقینی برای تصدی کرسی شهرداری، محمد سرقینی با شش رای قاطع برای بار دوم تا صدور حکم نهایی به عنوان سرپرست جدید شهرداری اهر معرفی شد. 

گفتنی است محمد سرقینی، سرپرست جدید شهرداری اهر، دارای سوابقی هم‌چون رئیس اتحادیه تعاونی‌های فنی و مهندسی آذربایجان شرقی، شهردار شهر اهر، ناظر عالی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی، کارشناس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، مشاور فرمانداری اهر، مشاور شهردار اهر و شهردار منطقه دو اهر در کارنامه کاری خود دارد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=27756

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. انتخاب مجدد آقای محمد سرقینی، از انتخاب‌های دم‌دستی، اشتباه و شتاب‌زده شورای مسأله‌دار و نه چندان صالح برخی اعضای شورای پنجم به عنوان شهردار شهری مانند اهر، بار دیگر، امیدهای بسیاری از اهری‌های اصیل و دغدغه‌مندان برای توسعه شهری را، به یأس تبدیل کرد. نتیجه و خروجی این‌چنینی آراء، با حضور مشارالیه به عنوان یکی از گزینه‌ها، از ابتدای کار هم، قابل پیش‌بینی بود. متأسفانه، شورای شهر اهر، در ابتدای همین کار رسمی خویش، بسیار ضعیف عمل کرد و اصولاً باید از ابتدا، مانع ورود ایشان و حتی برخی از نامزدهای ضعیف دیگر که از حداقل ویژگی‌های احراز مدیریت شهری برخوردار نبودند اما با این‌حال، جرأت و جسارت اعلام حضور پیدا کرده بودند، می‌شد و به‌ویژه، نامبرده را به ده‌ها دلیل واضح، جزو گزینه‌های انتخابی، تأیید نمی‌کرد تا این‌چنین، وارد مرحله بعدی شود و در نهایت هم انتخاب شود. کارنامه مدیریتی آقای محمد سرقینی، چیزی نیست که از نظرهای شهروندان تیزبین اما نجیب اهری، پنهان بوده باشد. با عنایت و با درنظرگرفتن حداقل شاخصه‌های توسعه‌یافتگی، آنهم برای شهری با قدمت اهر، هم‌اکنون این شهر، نه به عنوان یک شهر توسعه‌یافته بلکه در قیاس با سایر شهرهای حتی کوچک و کم‌جمعیت استان، شهر در حال توسعه هم محسوب نمی‌شود. وجود مشکلات متعدد مزمن شهری در سطح شهر، از جزئی‌ترین و ابتدایی‌ترین موارد گرفته، تا اساسی‌ترین خواسته‌ها، حاکی از آن است که شهردار اهر، در طی سال‌های اخیر، کار به‌خصوصی غیر از کارهای روزمره اداری، انجام نداده است و مدیریت شهری، مانند: اهر، عملاً از توانایی وی خارج بوده است. نظردادن در خصوص مدیریت شهری اهر، نیاز به بررسی و تحقیق‌های میدانی آنچنانی تخصصی و پیچیده هم ندارد و حتی یک شهروند عادی اهری نیز، با یک دور زدن با قدم‌های پیاده در سطح شهر، در داخل پارک‌های شهر، در همین چای‌کنارهای غربی و شرقی، در حاشیه‌های شهر و با توجه به ورودی‌های چهارگانه، می‌تواند به خیلی از موارد مشهود، پی ببرد، نظر بدهد و به نتیجه برسد. آقای محمد سرقینی، در صورت استقرار در جایگاه رفیع شهرداری اهر که امیدوارم با راهکارهایی که قانون مشخص کرده است، این اتفاق نیفتد، این بار هم نخواهد توانست برای اهر، کار مؤثری انجام دهد؛ مگر اینکه تغییر رویه اساسی صورت بگیرد که آن هم، چیزی شبیه معجزه خواهد بود. امیدوارم بزرگان و دلسوزان اهری، در هر کجای ایران اسلامی که هستند، با احساس مسؤولیت و دین به شهرشان، در فضایی آرام و توأم و همراه با قانون و با درنظرگرفتن عقب‌ماندگی شهری اهر، راهکاری برای برون‌رفت از این وضعیت، پیدا کنند و مانع ورود مجدد مدیری ضعیف به حوزه مدیریت شهری شوند تا اهری‌ها هم بعد از مدت‌های مدید، همچون بیشتر شهرهای دیروز، عقب‌مانده و امروز، متمدن و در حال توسعه استان، طعم شیرین شهرنشینی و بودن در یک شهر خوب را بچشند. ان‌شاءالله

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});