• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8
معاون استاندار آذربایجان‌شرقی:

تولید برق در آذربایجان‌شرقی پایین است

  • کد خبر : 28139
  • 07 شهریور 1400 - 17:22
تولید برق در آذربایجان‌شرقی پایین است
یاز اکو - معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: تولید برق در این استان با توجه به ظرفیت‌های صنعتی و اقتصادی پایین است و باید در این زمینه اقدامات فوری انجام شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، جواد رحمتی؛ مجموع تولید برق آذربایجان شرقی را سالانه معادل دو هزار و ۳۰۰ مگاوات اعلام و اضافه کرد: این میزان تولید برای استانی که بالغ بر چهار میلیون نفر جمعیت در مراکز شهری و مناطق روستایی دارد و دارای افزون بر هشت هزار واحد صنعتی و تولیدی است، بسیار ناچیز است.

وی میزان تولید برق در آذربایجان شرقی را جوابگوی میزان مصرف در بخش خانگی و صنعتی ندانست و اهتمام جدی شرکت های برق منطقه ای برای افزایش میزان تولید برق در این استان تاکید کرد.

رحمتی با اشاره به مصوبه هیات دولت مبنی بر ساخت ۲ نیروگاه در آذربایجان شرقی، اظهار کرد: این ۲ نیروگاه یکی با ظرفیت یکهزار مگاوات در منطقه آزاد تجاری – صنعتی ارس و دیگری با ظرفیت ۵۰۰ مگاوات در منطقه صوفیان از توابع شهرستان شبستر در نزدیکی کلانشهر تبریز قرار دارند که متاسفانه علیرغم سپری شدن چند سال از این مصوبات هنوز به مرحله اجرا در نرسیده اند.

وی سرمایه گذاران هر ۲ نیروگاه فوق را بخش خصوصی اعلام کرد و گفت: یکی از دلایل اصلی راکد ماندن عملیات اجرایی این ۲ نیروگاه را به سیاست گذاری های حمایتی از بخش غیردولتی در حوزه ساخت، تجهیز و بهره برداری از نیروگاه های برق مرتبط دانست که باید در این رابطه تجدیدنظرهای جدی و عملی به انجام برسد.

رحمتی افزایش تعرفه ها را یکی از سیاست های اصولی و مهم برای ترغیب بخش خصوصی به ساخت و بهره برداری از نیروگاه های برق در کشور برشمرد و ادامه داد: باید توجه داشت که بدون اجرای چنین سیاست هایی تمایل بخش خصوصی به سرمایه گذاری در بخش نیرو و به ویژه برق ارتقا نخواهد یافت.

وی با مقایسه شرایط تولید برق آذربایجان شرقی با استان های همطراز، یادآور شد: میزان تولید استان در این بخش حتی قابل قیاس با استان هایی همچون زنجان که از نظر جمعیت و وسعت بسیار پایین تر از آذربایجان شرقی قرار دارد، نیست.

به گزارش ایرنا، حوزه برق آذربایجان شرقی با داشتن تعداد ۸۲ پست به ظرفیت هشت هزار و ۳۶۰ مگاوات افزون بر چهار هزار و ۷۲۲ کیلومتر خطوط انتقال دارد و در بخش توزیع نیز تعداد ۱۹ هزار و ۷۹۸ پست با ۲۴ هزار و ۶۷۸ کیلومتر شبکه توزیع فعال است.

انرژی مصرفی آذربایجان شرقی به طور متوسط حدود سه هزار کیلووات ساعت است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=28139

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});