• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
3

کاخ سفید: روسیه هر لحظه ممکن است حمله خود به اوکراین را آغاز کند

  • کد خبر : 47118
  • 29 دی 1400 - 12:30
کاخ سفید: روسیه هر لحظه ممکن است حمله خود به اوکراین را آغاز کند
یاز اکو -سخنگوی کاخ سفید با طرح این ادعا که روسیه ممکن است "هر لحظه‌" به اوکراین حمله کند، بر فوریت این تهدید در صورتی که مسکو تصمیم به حمله بگیرد، تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از مطالعات اورسیا-خاورمیانه، اگرچه که جملات ساخته شده بر پایه احتمالات طی ماه های اخیر به وفور بر زبان آورده شده است اما بسامد به‌کارگیری و همچنین احتمال وقوع آن بسیار بالا رفته است.

در تحولی عجیب، آلمان به هواپیمای نظامی انگلیسی اجازه نداد تا از آسمان این کشور برای تدارک سلاح به اکراین استفاده کند و هواپیمای باری متعلق به نیروی هوایی انگلیس با دور زدن حریم هوایی آلمان از فراز دانمارک به اوکراین ارسال شد.

مقامات نظامی انگلیس به نقل از وزیر دفاع این کشور از حمایت بریتانیا از اکراین در قبال حمله احتمالی روسیه سخن می گویند و مطالعه محموله‌های ارسالی به اوکراین حاکی از آن است که انگلیس قصد دارد نیروی زمینی روسیه را درگیر کند. امروز مقادیر قابل توجهی از سلاح های سبک اما تاکتیکی ضد زره تحویل مقامات نظامی اوکراین داده شد. این سلاح ها برای متوقف کردن پیشروی خودروهای زرهی و تانک های روسی بسیار کارآمد هستند و در صحنه واقعی نبرد می توانند عنصری سرنوشت‌ساز باشند.

گفتنی است آلمان به دلیل ملاحظات سیاسی و اقتصادی خود از تنش مستقیم با روسیه امتناع می کند اما اقدام آشکار وزارت دفاع روسیه در کمک‌رسانی به اوکراین آنهم در بحبوحه وجود زمزمه‌هایی مبنی بر شروع جنگ قابل تامل می باشد.

رسانه‌های روسی نیز از حضور گسترده مستشاران ارتش ترکیه به همراه نیروهای ویژه این کشور در میان صفوف ارتش اوکراین خبر می دهند، این ادعاها از سوی مقامات ترکیه تاکنون تایید و یا تکذیب نشده است اما اردوغان امروز در اظهار نظری بی سابقه و در خطاب مستقیم به روسیه ابراز داشت که روسیه قبل از حمله و اشغال اوکراین می بایست شرایط منطقه‌ای و جهانی را نیز در نظر بگیرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=47118

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});