• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6

رزمایش مشترک ایران، روسیه، قزاقستان و جمهوری آذربایجان

  • کد خبر : 28430
  • 09 شهریور 1400 - 14:32
رزمایش مشترک ایران، روسیه، قزاقستان و جمهوری آذربایجان
یاز اکو - دریادار سرگئی یکیموف معاون فرمانده ناوگان دریای خزر روسیه اعلام کرد که ایران، روسیه، قزاقستان و جمهوری آذربایجان در دریای خزر رزمایش مشترک برگزار می کنند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری ریانووستی، معاون فرمانده ناوگان خزر نیروی دریایی روسیه و سرپرست ناوگروه روسی حاضر در رقابت‌های جام دریا روز سه شنبه به خبرنگاران گفت: ناوهای روسیه، ایران، قزاقستان و جمهوری آذربایجان اوایل ماه سپتامبر پس از پایان رقابت های جام دریا رزمایش مشترک دریایی برگزار می کنند. 

وی افزود: در طول چند روز ما اقدامات مشترک در دریای خزر را تمرین خواهیم کرد. 

یکیموف پیشتر گفته بود که دریای خزر دریای صلح و دوستی است و همه کشورهای حاشیه خزر به این موضوع مهم پایبند بوده و تلاش می‌کنیم آن را به آیندگان نیز منتقل کنیم.

دریادار یکیموف با اظهار رضایت از میزبانی ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش اضافه کرد: رقابت‌های جام دریا هر سال بهتر از دوره قبل برگزار می‌شود و امسال با تصمیم وزارت دفاع روسیه تصمیم بر آن شد که این دوره از رقابت‌ها به میزبانی ایران برگزار شود.

 ششمین دوره مسابقات بین المللی جام دریا با حضور حدود ۴۰۰ نیروی نظامی از کشورهای روسیه، آذربایجان، قزاقزستان و ایران روز سوم شهریور ماه در بندر انزلی آغاز شد.

 ناوهای موشک انداز جوشن و پیکان از جمهوری اسلامی ایران، ناوهای «مانگیستاو» و «ساری آرکا» از کشور قزاقزستان ، «مخاچ قلعه» و «آستراخان» و ۷۳۸ SB یدکش تشریفات از ناوگان دریای خزر روسیه و ناوهای ” G-۱۲۲ ” و ” G-۱۲۴” از جمهوری آذربایجان در این دوره از مسابقات جام دریا که در چارچوب مسابقات نظامی بین المللی آرمیا-۲۰۲۱ برگزار می شود، شرکت می کنند.

این مسابقات تا روز چهارم ماه سپتامبر (شنبه هفته آینده) ادامه خواهد داشت. 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=28430

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});