• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
6

نیروهای حافظ صلح روسی که مفاد بیانیه سه جانبه را نقض کرده اند باید در قره باغ بمانند؟

  • کد خبر : 56109
  • 07 فروردین 1401 - 17:00
نیروهای حافظ صلح روسی که مفاد بیانیه سه جانبه را نقض کرده اند باید در قره باغ بمانند؟
یاز اکو- نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان بر روستای فرخ تسلط کامل دارند.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری آپا، وزارت دفاع روسیه با صدور بیانیه ای نسبت به تقویت مواضع نیروهای مسلح آذربایجان در موقعیت روستای فرخ ابراز نگرانی کرد.
در این بیانیه ادعا شده است که جمهوری آذربایجان با نقض مفاد بیانیه سه جانبه رهبران روسیه، آذربایجان و ارمنستان مورخ ۹ نوامبر ۲۰۲۰، از ۲۴ تا ۲۵ مارس وارد منطقه مسئولیت نیروهای حافظ صلح روسیه شده است.
وزارت خارجه روسیه نیز با استناد به این بیانیه وزارت دفاع این کشور بیانیه ای صادر کرد.
لازم به ذکر است که ماموریت فعلی نیروهای حافظ صلح روسیه نامشخص است. ده ها فیلم و ویدئو وجود دارد که خلاف ادعای وزارت کشور روسیه را ثابت می کند و همچنین گزارش های رسانه ها نشان می دهد که خود نیروهای حافظ صلح روسیه به مفاد توافقنامه ۱۰ نوامبر پایبند نیستند. زیرا طبق بند ۴ بیانیه سه جانبه، گروه های غیرقانونی ارمنی باید مدت ها پیش از این اراضی تخلیه می شدند.
بیش از یک سال است که نیروهای حافظ صلح روسیه از این دسته های غیرقانونی حمایت کرده، آنها را مسلح می کنند و تقویت روحی می کنند.
در چند هفته گذشته گزارش هایی منتشر شد مبنی بر اینکه جدایی طلبان ارمنی برای تقویت موقعیت خود در اطراف روستای فرخ خندق حفر کرده اند. واکنش نیروهای صلح بان روسیه به این اقدام در مناطق تحت استقرار خود چگونه بود؟ آنها در حالی که سیگار می کشیدند مشغول سیر اقدامات گروه های جدایی طلب بودند، آیا این نقض بیانیه سه جانبه نیست؟
رفتار نیروهای حافظ صلح روسی و همچنین این واقعیت که رسانه های روسیه همچنان تروریست ها را “جمهوری” معرفی می کنند و رسانه های رسمی روسیه دستورات آرائیک رهبر تروریست ها تکرار می کنند، با بیانیه سه جانبه امضا شده در ۲۲ فوریه مغایرت دارد. مفاد این توافق که شامل مبارزه با تجزیه طلبی می شود به شدت نقض می شود.
همه این اقدامات باعث بروز این سوال ایجاد می شود. آیا در این منطقه به یک حافظ صلحی نیاز است که ماموریت خود را انجام ندهد؟ موضوع خروج نیروهای حافظ صلح از این منطقه پس از سال ۲۰۲۵ یا حتی زودتر باید در دستور کار قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=56109

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});