• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
8

نقش کلیدی ارس در افزایش صادرات کشور

  • کد خبر : 28540
  • 10 شهریور 1400 - 13:42
نقش کلیدی ارس در افزایش صادرات کشور
یاز اکو - رئیس رسانه ملی بر نقش کلیدی منطقه آزاد ارس در افزایش صادرات و ارزآوری کشور تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی وامور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، عبدالعلی علی عسگری در سفر یکروزه خود به منطقه آزاد ارس در نشست با مدیرعامل ارس، اظهار کرد: منطقه آزاد ارس از مناطق بسیار مهم کشور است که به دلیل نزدیکی به کشورهای حوزه اوراسیا، روسیه و ترکیه به عنوان هاب ترانزیتی و تجاری این مناطق تعریف شده و از اینرو در آینده نزدیک علاوه بر این‌که به یک منطقه منحصر بفرد و فوق العاده تبدیل خواهد شد در افزایش صادرات کشور نقش کلیدی ایفا خواهد کرد.

وی افزود: اقدامات انجام گرفته در منطقه آزاد ارس را رصد می‌کنم و بسیار مشتاق بودم به طور میدانی از ارس بازدید داشته باشم باور دارم که ارس منطقه‌ی فوق العاده موفق و مهم است.

وی کشاورزی را یکی از مزیت های مهم منطقه آزاد ارس عنوان کرد و افزود: اقدامات بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف در ارس انجام شده است و بازتاب اقدامات انجام یافته در حوزه کشاورزی و کشت گلخانه ای در ارس و به ویژه مجتمع گلخانه ای ارس تارلا در رسانه‌های مختلف در این سطح تکنولوژی باعث مباهات و افتخار برای کشور است.

ارس صنعتی ترین منطقه آزاد کشور است

در ادامه رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس نیز با اشاره به بخشی از اقدامات و عملکرد شاخص سازمان منطقه آزاد ارس، گفت: ارس صنعتی ترین منطقه آزاد کشور است و در حوزه تجارت، صنعت و کشاورزی از نقاط مهم و تاثیر گذار کشور است.

محسن نریمان در ادامه یادآور شد: در آخرین ارزیابی صورت گرفته، ارس در تعداد طرح های افتتاحی در بین مناطق آزاد کشور رتبه اول را از آن خود کرده است و توانسته ایم با مشارکت و همراهی سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی در شش آیین افتتاح ۱۴۳ طرح بزرگ سرمایه گذاری را به بره بداری برسانیم.

وی در پایان ضمن قدردانی از سفر رئیس رسانه ملی به منطقه آزاد ارس و همچنین داود میرباقری کارگردان فیلم سلمان فارسی که بخشی از این سریال تاریخی در ارس فیلمبرداری شد، گفت: با توجه به قرار گیری ارس در نقطه صفر مرزی و مجاورت با نخجوان، آذربایجان، ارمنستان،ترکیه،گرجستان و کشورهای عضو اوراسیا و جنوب قفقاز، منطقه آزاد ارس آمادگی کامل را دارد تا در بحث تبلیغات و تعاملات رسانه ای، رسانه ملی را همراهی کند.

عبدالعلی علی عسگری رئیس سازمان صداو سیما در سفر یک روزه خود به منطقه آزاد ارس از مراحل ضبط و فیلمبرداری سریال تاریخی سلمان فارسی بازدید کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=28540

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});