• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6

واگذاری باشگاه؛ ادعایی برای آرام کردن هواداران؟

  • کد خبر : 28980
  • 14 شهریور 1400 - 12:42
واگذاری باشگاه؛ ادعایی برای آرام کردن هواداران؟
یاز اکو - به دنبال تجمعات هواداران تراکتور طی روزهای اخیر و نارضایتی آنان از وضعیت حاکم بر تیم، مدیرعامل باشگاه تراکتور روز گذشته (شنبه ۱۳ تیر) از تعلیق فعالیت‌ها و واگذاری امورات این باشگاه به هیات فوتبال آذربایجان شرقی خبر داد که به نظر می‌رسد این موضوع چندان واقعیت ندارد و هدف از مطرح کردن آن، آرام کردن جو هواداری است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، هواداران تراکتور، نظمی و کمالوند را نمی‌خواهند و همچنین مخالف تصمیمات مالک باشگاه در انتصابات و حضور ضعیف در نقل و انتقالات هستند. آنان خواسته‌شان را طی روزهای گذشته با تجمعات مختلف، به گوش همه رسانده‌اند؛ به تعبیر دیگر، تی‌تی‌ها می‌خواهند با چنگ و دندان, تراکتور را همچون سالیان گذشته در قامت یک تیم مدعی راهی مسابقات کنند.

هواداران معترض، روز گذشته با ورود به مجموعه بنیان دیزل، مقابل ساختمان باشگاه تجمع کرده و شعارهایی سر دادند که «جمشید نظمی» مدیرعامل تراکتور در بالکن ساختمان باشگاه حضور یافت و در حالی که همه منتظر اعلام خبر استعفایش بودند، او از تصمیم هیات مدیره برای واگذاری باشگاه به هیات فوتبال تبریز خبر داد. پیج رسمی باشگاه نیز بیانیه‌ای با مضمون تعلیق فعالیت‌های تراکتور و تحویل امورات به هیات فوتبال آذربایجان شرقی منتشر کرد.

واگذاری ترفندی برای پایان دادن به اعتراضات

با نگاهی دقیق به موضوع، به نظر می‌رسد این ادعاهای مدیرعامل باشگاه، ترفندی برای پایان دادن به اعتراضات بود؛ به‌طوری که نظمی خواست هواداران را در شرایط بدتری قرار دهد تا آنان با ترس از اینکه تراکتور در بلاتکلیفی قرار می‌گیرد، سکوت پیشه کنند.

همه می‌دانیم که تصمیم‌گیری در هیات مدیره یک باشگاه یا مجموعه‌ای، نیاز به تشکیل جلسه رسمی و اتخاذ تصمیم بر اساس اکثریت نظر اعضا دارد، حال سوال اینجاست که هیات مدیره باشگاه چگونه بلافاصله تشکیل جلسه داده و چنین تصمیم مهمی گرفت؟ شاید نظمی‌ تنها به حرف یک عضو هیات مدیره استناد کرده که در چنین مواردی هم، چون‌ جلسه‌ای تشکیل نشده و نظر اکثریت وجود ندارد، ادعای نظمی که به پای هیات مدیره نوشته شد، قابلیت اجرایی ندارد.

همه می‌دانیم باشگاه تراکتور مالک محور بوده و تجربه سال‌ها تیم داری «محمدرضا زنوزی» نشان داده که کسی به غیر از او، نمی‌تواند چنین تصمیم مهمی بگیرد.

همچنین هیات فوتبال وظایفی از قبیل برگزاری مسابقات فوتبال را برعهده دارد و تنها می‌تواند انتقال مالکیت یک باشگاه را بسترسازی کرده و به آن نظارت کند؛ پس تصمیم‌گیری هیات فوتبال آذربایجان شرقی بر امورات باشگاه تراکتور که مالکیت آن برعهده بخش خصوصی است، غیر ممکن بوده و «جواد ششگلانی» نیز زیر بار چنین کاری نمی‌رود.

مخالفت هواداران با انتخاب کمالوند به عنوان سرمربی

هواداران تراکتور قبل از انتخاب کمالوند به عنوان سرمربی تیمشان، مخالفتشان با این تصمیم را در فضای مجازی اعلام کرد بودند، اما مدیرعامل باشگاه به این خواسته و نظر هواداران پرتعداد باشگاه مردمی تراکتور اهمیتی نداد. دلیل مخالفت پرشورها با کمالوند هم بسیار واضح است؛ چرا که این سرمربی طی سال‌های گذشته فروغ چندانی در لیگ برتر نداشته و تعدادی از باشگاه‌های تحت هدایتش راهی دسته یک شده‌اند! همچنین «اکبر ایمانی» هافبک محبوب تراکتوری‌ها بارها اعلام کرده که حاضر نیست زیر نظر کمالوند کار کند.

مدیرعامل باشگاه نیز در انتخاب سرمربی، حفظ بازیکنان و جذب بازیکنان بزرگ توفیق چندانی نداشته و تراکتور از تیم همیشه مدعی به یک تیم متوسط و شاید هم ضعیف تبدیل شده است.

بر اساس این گزارش، آنچه که معلوم است، نظمی و کمالوند قصد استعفا ندارند و زمان آن رسیده که مالک باشگاه وارد کار شود و مقابل خواسته خیل عظیم هواداران باشگاه ریشه‌دار تراکتور، سر تعظیم فرود آورد تا تراکتور و هوادارانش بیش از این، بازیچه دست عده‌ای نشوند. همچنین انتظار می‌رفت نظمی به‌جای اینکه آتش بیار معرکه باشد، با خبر استعفایش یا اینکه «باشگاه تراکتور آماده دریافت پیشنهادات برای واگذاری مالکیت است» هواداران نگران و ناراضی را خوشحال می‌کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=28980

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});