• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

۱۹.۸۸ میلیارد تومان طرح راهسازی در مراغه اجرا می‌شود

  • کد خبر : 29381
  • 17 شهریور 1400 - 13:09
۱۹.۸۸ میلیارد تومان طرح راهسازی در مراغه اجرا می‌شود
یاز اکو - رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مراغه گفت: امسال ۱۳ طرح عمرانی با حدود ۱۹ میلیارد و ۸۸۰ میلیون تومان اعتبار در مناطق برون‌شهری و روستایی این شهرستان اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، نادر شریفی روز چهارشنبه افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز طرح‌های مختلفی در زمینه بهسازی راه‌های اصلی و روستایی و عملیات راهداری و حمل و نقل در این شهرستان اجرا شده است.

وی ادامه داد: در این مدت طرح بهسازی و آسفالت راه روستایی سرکارآباد به طول ۶ کیلومتر و با ۳۵۰ میلیون تومان هزینه و ساماندهی تقاطع سه راهی علمدار در قالب طرح حذف نقاط حادثه خیز این شهرستان با ۱۵۰ میلیون تومان هزینه اجرا شده است.

وی اضافه کرد: درزگیری محورهای اصلی با ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار و طرح روکش آسفالت محور مراغه-هشترود به طول ۱۲ کیلومتر با هشت میلیارد تومان اعتبار نیز در حال اجرا بوده که تاکنون پنج کیلومتر از آن روکش آسفالت شده است.

مسیرگشایی و تسهیل ارتباط بین روستاهای شهرستان

وی گفت: همچنین اجرای مسیرگشایی و ارتباط بین روستاهای «مین‌باش حصار»، «گونه باخان»، «جهانگیرکندی» و «اورتاقشلاق» به طول هفت کیلومتر انجام شده که با اجرای این طرح، ۲۱ کیلومتر از طول کل مسیر روستایی این منطقه یکپارچه شده و راه دسترسی به مراکز شهری تسهیل می‌شود که این طرح توسط راهداری و به صورت امانی در حال اجراست.

وی افزود: در طرح احداث زیرگذر «داش آتان» هسته مرکزی پل تکمیل شده و رمپ‌های ورودی و خروجی آن در دست اجراست که تاکنون برای اجرای آن ۱.۸ میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل و بهره‌برداری از آن به ۲.۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی ادامه داد: طرح احداث دیوار حائل محور روستای آشان-یایشهری با ۲۳۰ میلون تومان اعتبار نیز امسال در این شهرستان اجرا شده است.

وی اضافه کرد: طرح‌های احداث پل باکسی پیش‌ساخته تقاطع تازه‌کند واقع در محور مراغه-هشترود و محور آتاروستایی کهجوق با چهار میلیارد تومان اعتبار در حال اجرا بوده و قطعات پیش‌ساخته این طرح‌ها تامین شده و عملیات راهسازی برای تکمیل آنها در دست اجراست.

کنترل و بازدیدهای مستمر از ناوگان‌ حمل و نقل باری و مسافری

وی با اشاره به عملیات جاری راهداری در این شهرستان نیز بیان کرد: در طول سال جاری شانه‌سازی و تعریض نقاط آسیب‌پذیر محور مراغه-هشترود به طول هشت کیلومتر، لکه‌گیری تمامی محورهای اصلی و روستایی با استفاده از ۸۰۰ تن آسفالت گرم و سرد از جمله طرح‌های راهداری در این شهرستان است.

شریفی افزود: تسطیح و رگلاژ راه‌های روستایی شنی به طول ۱۵۰ کیلومتر، خط‌کشی محورهای این شهرستان به طول ۱۳۰ کیلومتر و نصب و تعمیرات گاردریل و حفاظ‌های فلزی به طول ۱.۲ کیلومتر از جمله اقدامات انجام شده در بخش راهداری در این شهرستان محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: کنترل و بازدیدهای مستمر از ناوگان‌ حمل و نقل باری و مسافری و شرکت‌های فعال در این بخش توسط نمایندگان و کارشناسان راهداری از جمله نقش‌های نظارتی است که در طول سال انجام شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=29381

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});