• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
3
مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان:

بیش از ۷۵ درصد جمعیت آذربایجان شرقی، عضو تعاونی‌ها هستند

  • کد خبر : 29407
  • 18 شهریور 1400 - 9:01
بیش از ۷۵ درصد جمعیت آذربایجان شرقی، عضو تعاونی‌ها هستند
یاز اکو - مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه تعاونی‌ها الزاماً باید مسیر حرفه‌ای و تخصصی داشته باشند، گفت: پاسخگویی، احساس ارزش‌آفرینی در اعضا و اعتماد آفرینی از دیگر شاخص‌های تعاونی‌ها است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی، حسین فتحی در مراسم تجلیل از تعاونی‌های برتر استان، با اشاره به مزایای تعاونی‌ها، احساس مالکیت بین اعضا، رعایت عدالت و انصاف در توزیع، برطرف‌سازی نیازهای مالی و معیشتی بین اعضا، انعطاف‌پذیری بالا و توزیع عادلانه ثروت را از جمله این مزایا دانست.

وی، تعداد تعاونی‌های فعال و قابل بهره‌برداری در کشور را ۶۹ هزار تعاونی اعلام کرد و گفت: از این تعداد، ۴ هزار و ۳۷۴ تعاونی با اشتغال‌زایی مستقیم برای ۸۰ هزار نفر در استان فعالیت دارند.

وی، سهم استان در بخش تعاونی‌ها را ۶.۳ درصد اعلام کرد و با بیان ‌این‌که سهم استانی ما در سال گذشته ۵.۸ بوده است، افزود: امسال نسبت به سال گذشته افزایش نیم درصدی داشته‌ایم.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بیش‌ترین میزان حوزه فعالیتی تعاونی‌های کشور را مربوط به بخش‌های خدمات، کشاورزی و صنعت دانست و آمار فعالیت آن‌ها را به ترتیب ۱۸ هزار و ۳۴۷, ۱۴ هزار و ۹۱۲ و ۱۱ هزار و ۳۶ نفر برشمرد.

وی، افزود: بر اساس این آمار به ترتیب در بخش خدمات، ۱۳۵۴ نفر معادل ۳۱ درصد، در بخش صنعتی ۹۲۸ نفر معادل ۲۱ درصد و در بخش کشاورزی ۶۴۹ نفر معادل ۱۵ درصد حضور دارند و بیشترین میزان اشتغال‌زایی در تعاونی‌های استان مربوط به خدمات با ۱۸ هزار نفر، تأمین نیاز مصرف کنندگان با ۱۴ هزار نفر و حوزه مسکن نزدیک ۱۰ هزار نفر تشکیل می‌دهد.

وی با بیان‌ این‌که بیش از ۷۵ درصد از جمعیت استان، عضو تعاونی‌ها هستند، تعداد اعضای عضو تعاونی‌های استان را ۳ میلیون و ۲۲۳ هزار نفر اعلام کرد و افزود: ۳۱ درصد نیز عضویت هم‌پوشانی دارند و در چند تعاونی عضو هستند.

باید تمام ۴۷۰۰ تعاومی در جشنواره شرکت کنند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با اشاره به فعالیت ۴۷۰۰ تعاونی در استان، گفت: تنها ۱۰۰ تعاونی در جشنواره تعاونی‌های برتر استان شرکت کرده‌اند که کافی نیست و باید تلاش کنیم تا همه تعاونی‌ها در این جشنواره مشارکت داشته باشند.

علی جهانگیری افزود: این جشنواره بستر مناسبی برای رسیدن به یک شناخت کلی از وضعیت بخش تعاونی و آسیب‌شناسی این بخش است و ضمن آن می‌توان از تجربیات موفق تعاونی‌ها نیز استفاده کرد.

وی گفت: شاخص‌های حوزه تعاون استان در یک سال گذشته رشد خوبی داشته و عملکرد تعاونی‌ها می‌تواند نقش مهمی در توسعه و رونق این بخش باشد.

وی با اشاره به نقش تعاونی‌ها در توزیع ثروت و درآمد گفت: دخالت افراد حقیقی و توزیع متناسب درآمد یکی از راهکارهای رشد اقتصادی است و بر این اساس باید نقش بخش تعاون در اقتصاد کشور افزایش یابد.

جهانگیری خاطرنشان کرد: بخش تعاون به عنوان یکی از بخش‌های اصلی اقتصاد کشور در قانون اساسی به رسمیت شناخته شده، اما هنوز به جایگاه شایسته خود نرسیده است.

در این مراسم از یک تعاونی برتر ملی ، ۹ تعاونی برتر استانی و ۷ تعاونی شایسته تقدیر با اهدای لوح سپاس و تندیس جشنواره قدردانی شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=29407

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});