• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
9

وضعیت موجود مقبره الشعرای تبریز غیرقابل قبول است

  • کد خبر : 29442
  • 18 شهریور 1400 - 11:30
وضعیت موجود مقبره الشعرای تبریز غیرقابل قبول است
یاز اکو - رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی شهر تبریز در بازدید از مقبرةالشعرا گفت: وضعیت موجود به هیچ عنوام قابل قبول نیست و باید ارگان‌های دولتی و ملی در این زمینه به وظایف خود عمل کنند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تبریز، سید کاظم زعفرانچیلر با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار حل و فصل پروژه‌های نیمه کاره است که یکی از برجسته‌ترین آن مقبره الشعرا است گفت: چندین مجموعه در اجرای پروژه مقبره‌الشعرا دخیل هستند که باید هماهنگی بین آن‌ها آغاز شود تا این مجموعه تاریخی و فرهنگی ما از شرایط فعلی خارج گردد.

علیرضا نوای باغبان نیز با بیان اینکه اگر بخواهیم برای مقبره الشعرا تصمیم‌بگیریم باید با حضور مدیران ارشد شهرداری و میراث فرهنگی و ارشاد اسلامی باشد گفت: این مجموعه بی‌ربط به شهرداری نیست اما باید ارگان‌های دولتی برای تکمیل این‌ مجموعه تاریخی و فرهنگی به وظایف خود عمل کنند.

وی با بیان اینکه باید به درستی تقسیم وظایف انجام شود گفت: دولت و شهرداری باید برای اتمام این پروژه اقدام کنند.

احد صادقی نیز با اشاره به اینکه محله سرخاب محله تاریخی است گفت: شهروندان و اهالی این محل به شدت پیگیر اتمام پروژه هستند و شرایط موجود اصلاً قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه اداره کل  ارشاد اسلامی استان مجموعه‌ توانمندی است که اگر بخواهد می‌تواند دولت را پای کار آورد گفت: هماهنگی ها باید افزایش یابد تا شاهد اتمام پروژه باشیم.

برای حل مشکل مقبرهالشعرا باید مجلس و دولت پای کار بیایند

روح الله دهقان‌نژاد دیگر عضو شورا نیز با بیان اینکه متاسفانه در تبریز در سال‌های گذشته به بحث فرهنگ و هنر آنچنان که شایسته بود توجه نشده است گفت: برای حل مشکل مقبرهالشعرا باید مجلس و دولت پای کار بیایند و پس از تجمیع قوا موضوع رسانه‌ای شود.

وی افزود: تنها شهرداری و اداره کل ارشاد نمی‌توانند این پروژه بزرگ ملی را تکمیل کنند.

اعضای کمیسیون در این بازدید در جریان آخرین اقدامات انجام‌شده توسط شهرداری و ارگان های دولتی قرار گفته و تاکید کردند باید تمامی مدیران و مسئولان استانی و نمایندگان مجلس برای اتمام پروژه بازسازی مقبره الشعرا اقدام‌کنند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=29442

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});