• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5

روسیه و قزاقستان برای رزمایش مشترک آماده می شوند

  • کد خبر : 75520
  • 29 مرداد 1401 - 19:45
روسیه و قزاقستان برای رزمایش مشترک آماده می شوند
یاز اکو_ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفت: ما در حال آماده‌سازی برای رزمایش‌های مشترک با قزاقستان در چارچوب سازمان پیمان امنیت جمعی هستیم.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تی آر تی خبرولادیمیر پوتین ، رئیس‌جمهور روسیه و قاسم کومرت توکایف، رئیس‌جمهور قزاقستان ، در نشست مشترک خود در سوچی روسیه، این خبر را اعلام کردند.
پوتین در ارزیابی روابط روسیه و قزاقستان اظهار داشت : قزاقستان در بین شرکای تجاری و اقتصادی روسیه، رتبه اول را به خود اختصاص داده است‌.
پوتین با بیان اینکه حجم تجارت دوجانبه در سال گذشته ۳۴٫۴ درصد و در پنج ماهه نخست امسال ۹ درصد افزایش یافته است، گفت: سی امین سالگرد روابط دیپلماتیک بین دو کشور در ماه اکتبر جشن گرفته می شود.

 

روابط قزاقستان و روسیه

پوتین با بیان اینکه فعالیت هایی در این زمینه برنامه ریزی شده است، گفت: وزارت خارجه و دفاع ما در حال آماده سازی فعالیت های مختلفی از جمله رزمایش های مشترک در چارچوب سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTO) هستند.

توکایف رئیس جمهور قزاقستان نیز با بیان اینکه مصمم به بهبود روابط با روسیه است، گفت: دلیلی برای پیش بینی بدبینانه در مورد آینده همکاری ما وجود ندارد.
 
توکایف با اشاره به اینکه کشورش امسال ریاست کشورهای مشترک المنافع (CIS) را بر عهده دارد، ابراز امیدواری کرد: پوتین در اجلاس سران کشورهای مستقل مشترک المنافع که برای اکتبر برنامه ریزی شده است، شرکت کند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=75520

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});