• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3
رئیس سازمان ملی استاندارد:

تفاهم‌نامه‌های استاندارد با حوزه اوراسیا در دولت جدید عملیاتی می‌شود

  • کد خبر : 29476
  • 18 شهریور 1400 - 15:17
تفاهم‌نامه‌های استاندارد با حوزه اوراسیا در دولت جدید عملیاتی می‌شود
یاز اکو - رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به اقدامات دولت در راستای ورود به حوزه اوراسیا و تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی با این حوزه، گفت: تفاهم‌هایی در بحث هماهنگ‌سازی استانداردها به سرانجام رسیده است که امیدواریم در سایه توجه دولت جدید به زودی جنبه عملیاتی پیدا کند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، غلامرضا شریعتی روز پنجشنبه در دیدار با استاندار آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: آذربایجان شرقی با درایت و تدبیر مدیریت ارشد استان به سمت توسعه و پیشرفت حرکت می‌کند و سازمان استاندارد هم برای تسهیل امور مربوط به توسعه در این استان آمادگی کامل دارد.
 
وی با اشاره به سفر اخیر خود به منطقه آزاد ارس، گفت: در این سفر تفاهم‌نامه‌ای برای استفاده از توانمندی‌های اجرایی، فنی و علمی دو سازمان امضا شد و در تبریز هم از چند شرکت تولیدی و صنعتی بازدید خواهیم کرد.

استاندار آذربایجان‌شرقی نیز با اشاره به ظرفیت‌های استان در حوزه تجارت و صادرات و دسترسی به بازار بزرگ آسیای میانه و حوزه اوراسیا، گفت: تولید کالاهای باکیفیت و هماهنگی و تعامل فعالان بخش خصوصی با حوزه استاندارد می‌تواند سهم استان را از بازارهای منطقه افزایش دهد.

محمدرضا پورمحمدی اظهار داشت: آذربایجان‌شرقی عملکرد خوبی در حوزه استاندارد داشته است و با همراهی بخش خصوصی و تدابیر مسئولان ذی‌ربط مشکل خاصی در این حوزه نداریم.
 
وی، افزایش صادرات استان به بیش از سه میلیارد دلار در سال را نشانه کیفیت تولید و رعایت استاندارد توسط بخش تولید استان دانست و بیان کرد: صنعت‌گران و دست‌اندرکاران حوزه استاندارد تعامل خوبی دارند و اگر این تعامل تقویت شود، می‌توانیم سهم خود را از صادرات افزایش دهیم.
 
پورمحمدی با اشاره به برخی از ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی استان، اظهار داشت: آذربایجان‌شرقی طی سال‌های گذشته جزو استان‌های مهاجرفرست بود اما با سرمایه‌گذاری‌هایی که انجام شد، در حال حاضر شاهد مهاجرت معکوس به استان هستیم و امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=29476

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});