• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
7
هنرمندان بومی که یک به یک عطای وطن را به لقایش می‌بخشند

رونمایی موزیک ویدئوی دختر هنرمند تبریزی در ترکیه

  • کد خبر : 29685
  • 20 شهریور 1400 - 14:33
رونمایی موزیک ویدئوی دختر هنرمند تبریزی در ترکیه
یاز اکو - یک شرکت پخش موسیقی در ترکیه قرار است طی چند روز آینده از موزیک ویدئوی دختر هنرمند تبریزی رونمایی کند. هنرمند جوانی که دانش‌آموخته‌ی هنر در دانشگاه فرهنگ و هنر تبریز است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، این را در ذهنتان داشته باشید تا کمی به عقب بازگردیم. طی سال‌ها و دهه‌های گذشته، کوچ هنرمندان عرصه‌های مختلف به ترکیه رواج بسیاری داشته است؛

همسایه‌ای که ظاهرا به دلیل برخی مسایل مختلف، هزینه‌ی معروف شدن در آن بسیار ارزان‌تر از ایران است. به همین دلیل ترکیه حالا به مامن برخی هنرمندان سینما، تئاتر، موسیقی تبدیل شده است. جبرا کنار این عرصه‌ها باید جایی را هم برای فعالان مجازی باز کرد. فعالان مجازی که در ترکیه سکنی گزیده‌اند اما برای مخاطبان ایرانی در حال تولید محتوا هستند.

یک مورد از آن‌ها دختری است اهل تبریز که همین چند وقت پیش، از برنامه‌ی همسریابی یکی از شبکه‌های مطرح ترکیه به مدیای این کشور و در ابعاد گسترده‌تر به مدیای ایران راه یافت.

تعداد زیادی از هنرمندان تئاتر کشورمان هستند که دانش‌آموخته و دانشگاه دیده‌ی همین رشته در تبریز بوده‌اند و حالا در ترکیه به روی صحنه می‌روند و هنرشان در آن سرزمین شکوفا می‌شود.

فعالان موسیقی نیز در این بین جایگاه خاصی دارند؛ به طوری که تلویزیون‌های ترکیه از خواننده‌ی جوان ارومیه‌ای به عنوان امپراتور آینده‌ی موسیقی ترکیه و با کمی اغراق او را تاتلی‌سس بعدی می‌دانند.

و آخرین مورد هم مربوط می‌شود به دختر جوان تبریزی که دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی هنر است و طی روزهای آینده موزیک ویدئوی وی رسما رونمایی و پخش خواهد شد. اهمیت موضوع برای شرکت پخش و تهیه‌کننده این خواننده‌ی جوان ایرانی وقتی نمود پیدا می‌کند که نام کمال باشبوغ کارگردان مطرح ترکیه‌ای زیر دموی این کلیپ دیده می‌شود. کارگردانی که ساخت کلیپ ویدئوی بسیاری از خوانندگان و هنرمندان مطرح ترکیه‌ای را بر عهده داشته است.

به‌راستی کدام سازوکار باید در کشور ما تعبیه شود تا دیگر شاهد کوچ هنرمندان ایرانی به ورای مرزها نباشیم؟

آیا در بین شعارهای انتخاباتی دکتر رئیسی و وعده‌‌های وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای بازگشت هنرمندان به ایران در آینده‌ی نزدیک، حمایت از هنرمندان جوان نیز جایی خواهد داشت؟ و چه میزان به این شعارها و وعده‌ها در راستای حمایت از هنرمندان و فراهم ساختن شرایط برای فعالیت آنان در خاک ایران جامه‌ی عمل پوشانده می‌شود؟

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=29685

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});